FAQ |
Kalender |
2006-11-22, 17:57 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Var köper man t ex .com-domäner med svenska tecken i (å, ä, ö)?
Över allt där man kan göra domänsök/köp, t ex Godaddy, så får man att det är invalid format. |
|||
Svara med citat |
2006-11-22, 18:03 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vissa utländska registrarer tillåter inte IDN-registreringar, andra behöver du skriva in punycode för domänen (xn--XXXXX) men sen finns det ju flera ombud i Sverige där du kan skriva ut svenska tecken vid beställning, utan att nämna några vid namn så tänker jag på ett "stort webbhotell"..
|
|||
Svara med citat |
2006-11-22, 18:13 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag var inne på det där "stora webbhotellet" och såg att det gick att regga .com med å, ä och ö. Men det här "stora webbhotellet" (ok då, börjar på L, mellannamn Oo, slutar på Pia), hur är det att köpa t ex .com-domäner hos dem? De är ju ganska billiga (49 spänn om året), men hur är det att administrera sina domäner hos dem? Jag behöver bl a inte deras dns:er (vill heller inte använda dem).
Finns det förresten någon utländsk registrar som kan hantera å, ä och ö? |
|||
Svara med citat |
2006-11-22, 18:18 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
joker.com funkar bra.
|
||
Svara med citat |
2006-11-22, 18:24 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Då min sista fråga... eftersom jag alltid använt mig av ns.com (är nöjd med dem), men nu inte kan använda dem i det här fallet, hade ni i så fall valt j o k e r . c o m eller l o o p i a . s e?
Sistnämnda är ju lite billigare (halva priset) men att administrera sina domäner, ni som har erfarenhet av dessa, vilken är smidigast? |
|||
Svara med citat |
2006-11-22, 19:11 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har haft båda under flera år och tycker att det senare alternativet är bäst, särskilt som supporten är tillmötesgående och därför att det förstnämna saknar vettig support (utöver en FAQ sist jag kollade).
Joker känns inte lika stabilt "som det stora webbhotellet" men det är en smaksak. |
||
Svara med citat |
2006-11-22, 19:14 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack 1337pm, mitt val har nu fallit till "det stora"
|
|||
Svara med citat |
2006-11-24, 03:43 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Domäner med bokstäverna ä ö går också att registrera hos tyska domämregistrarer
då dom har ö ä i sitt alfabet. |
|||
Svara med citat |
2006-11-24, 10:35 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Joker är rätt stabilt. Men deras hemsida är rätt seg.
Prova att själv konvertera till punykod och registrera domännamnet där du vill.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-11-24, 11:36 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |