FAQ |
Kalender |
2007-02-05, 12:08 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
En av våra kunder har problemet att hon inte drar in så mycket pengar till sin webbsida för barn i grundskolan. Hon har 623 000 unika besökare i månaden och ökar fort. Jag tänkte hjälpa henne att finna något bra sätt att dra in pengar på. Sidorna är länksamlingar till diverse olika skolämnen. Finns det någon som har något tips att ge mig? Hon har PR5 på sidan om det spelar någon roll. / Jonas |
|||
Svara med citat |
2007-02-05, 12:13 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
hej
har hon adsense på sidan? kanske är adsense koden placerad på ett dåligt sätt och bör strategiskt omplaceras till en mer synlig plats. är hon återförsäljare? du kan skicka PM med länken om du vill |
||
Svara med citat |
2007-02-05, 12:13 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har hon adsense på sidan?
|
||
Svara med citat |
2007-02-05, 12:19 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gå med i affiliator, double. Samt sprid ut reklamen på ett bra sätt. Inte för mycket reklam och inte för lite
|
|||
Svara med citat |
2007-02-05, 12:34 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hon har en liten banner från tradedouble på sidan, det är allt hon har i annonsnätverk som jag kan hitta.. + några egna sålda platser. Det finns absolut plats för att annonsera.. Jag ska ta ett samtal med henne om alla andra nätverk som finns. Hon är rätt så noggran vilka som får anonsera så att det inte blir förmycket reklam eftersom det är barn som sidan rikar sig till. Den får inte bli för kommersiell så att säga i reklam väg.
|
|||
Svara med citat |
2007-02-05, 13:36 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med över 20k besök i månaden, och med en riktad målgrupp bör hon kunna få till rätt bra annonsavtal med företag. Särskilt om det är högstadie eller gymnasieungdomar som har köpkraft.
Eftersom du skriver att det är barn låter det dock mer som lågstadie/mellanstadie. Då kan jag förstå att det blir trixigt. Reklam mot föräldrar som sitter med vid surfning? |
||
Svara med citat |
2007-02-05, 16:44 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
623 000???
|
||
Svara med citat |
2007-02-05, 16:47 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det verkligen 623 000 unika besökare i månaden det handlar om, och inte besök eller till och med sidvisningar?
Jag tvivlar inte på det du säger, det är verkligen inte det, men om det är en felskrivning/missförstånd/annat så är det bra att veta, det påverkar ju en hel del vilka råd man kan ge. |
||
Svara med citat |
2007-02-05, 18:16 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kör med adsense som de flesta andra säger, det bör fungera
|
|||
Svara med citat |
2007-02-05, 19:45 | #10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nästan straffbart att inte ha en liten adsense-banner på en sida med så mkt trafik. Se till att den ligger över fold i 1024 så ligger ni bra till med en gång kan jag lova
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|