FAQ |
Kalender |
2007-04-27, 16:04 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller på med en sida: www.anhorigstod.nu/test
Skuggorna på sidorna är genomskinliga png-filer, ser bra ut i alla webbläsare. Men i IE blir alla länkar oklickbara och det går inte att markera texten. Det ska gå att göra, se t.ex www.grandhotel.se Vad är det som jag missat? (Jag har använt grand hotel som modell när jag designat sidan; en wrapper div med den skuggade bakrundsbilden, sedan en div innanför den med själva innehållet.) |
||
Svara med citat |
2007-04-28, 00:40 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hittar inga fel på din kod, så det är antagligen IE som som vanligt feltolkar css. Det verkar som att en div täcker hela sidan, och att den alltså blockerar alla klick på texter under sig. Trippelklickar man på texten markeras dock allt på sidan, dvs allt innehåll i denna div?
|
|||
Svara med citat |
2007-04-28, 00:49 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du något ful-css-hack för att få PNG att fungera i IE? Nu fattade jag inte riktigt vilka bilder som är PNG, men är ligger dom som bakgrund i diven? Alltså background: url(blabla.png); ?
Har själv haft liknande problem, och då va lösningen att antingen lägga en div ovanpå där det klickbara innehållet ska vara, eller skippa PNG fulhacket. |
||
Svara med citat |
2007-04-30, 11:38 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-04-30, 15:43 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
grandhotell verkar endast ha png i ytterramen, knappar osv verkar vara gif. Så knappar osv måste du nog ha som gif för att få dom klickbara. Har som sagt haft samma problem, och lösningen var en extra div med innehållet som skulle vara klickbart.
Annars går det ju att få transparens att fungera bra på gifbilder. Har du Photoshop så kan du "save for web" fungerar helt ok. |
||
Svara med citat |
2007-04-30, 18:34 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-05-04, 09:53 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nu hittat en lösning för de som är intresserade:
De divar som liggar innanför bakgrunds-diven sätter man position: relative och z-index: 10 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|