FAQ |
Kalender |
2013-10-17, 16:24 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
Tänkte försöka locka in lite fler besökare till min webshop, då vi tyvärr tappade väldigt mycket när vi bytte plattform. Då budgeten är tajt tänkte jag kolla över lite gratis sätt att få in besökare. Länkkataloger, är det bra eller mest skräp? Måste jag länka tillbaka till dem? Vill helst inte det, då det ser oseriöst ut. Vad finns det mer för bra sätt? Tack på förhand. |
||
Svara med citat |
2013-10-17, 19:52 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns många länkkataloger som inte kräver tillbakalänk. Skippa dock länkkataloger och skriv artiklar/blogginlägg istället
|
||
Svara med citat |
2013-10-17, 22:16 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ska du använda länkkataloger så länka istället till någon satellitsida som du äger. Om du ska länka till din butik använd inte det exakta nyckelordet.
|
||
Svara med citat |
2013-10-18, 19:18 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Med de senaste uppdateringarna ger länkkataloger negativ SEO i ånga fall eftersom det ses som onaturliga länkar. I bästa fall är de nog ganska betydelselösa och förmodligen knappt värt besväret.
|
|||
Svara med citat |
2013-10-18, 21:41 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag drabbades själv av en näsknäpp vid Penguin Update, främst pga detta. Trots att det är 1,5 år sedan har jag bara delvis lyckats återvinna de fina placeringarna i SERP:en.
2013-10-19, 13:15 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tackar för tipsen.
Då håller jag mig borta från länkkataloger.. |
||
Svara med citat |
2013-10-21, 10:20 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Att lägga till sin hemsida i 1-3 riktigt bra kataloger tror jag fungerar ännu. Men fler än så då kan rankingen börja gå åt andra hållet istället...
|
||
Svara med citat |
2013-10-21, 16:41 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2013-10-21, 20:52 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Länkkataloger fungerar fortfarande. Dock så finns det ju bättre länkar att skaffa
|
|||
Svara med citat |
2013-10-22, 04:17 | #10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Fungerar också utmärkt om du vill ha ett rejält penalty...
Svara |
|
|