FAQ |
Kalender |
2008-02-08, 14:43 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fick idag ett e-postmeddelande från en hotmailadress från Renkis/Inkos/Naim [Edit]:
------------------------------------------------------------------------------------- Från: Naim [Edit] [mailto:naim_[Edit]@hotmail.com] Skickat: den 8 februari 2008 Till: Ämne: Domännamn Hej mitt namn är Naim [Edit], jag har en del bra domännamn till salu. Ps: Webbsidan www.mrnet.se är till salu. Högsta bud ligger nu på 10 000 SEK. Köp nu priset är 15 000 SEK. Följande domännamn är till salu: 6 a.s e 6 66 6.s e Bly g.s e Sex start.s e Dat orpr ogram.co m Tillverk a.s e Med ia info.s e Blom sterjouren.s e Bad boy.s e Dj2 4.s e Dj2 4.e u Frisö r24.n u Esko rt24.s e Esco rt24.s e Esk ort24.co m Cam 24.s e Snop pen.s e Stolpsk ott.s e Tjejs iten.s e Tjejsaj ten.n u Tjejs ajten.e u Dinh elg.s e Dinh elg.co m Minv ecka.s e Minv ecka.co m Minveck a.n u Minwee kend.s e Minwee kend.co m Mineko nomi.e u Dineko nomi.e u Hör gärna av dig Mvh Naim [Edit] ------------------------------------------------------------------------------------- Småirriterad över detta tafatta spam, började jag göra lite namnslagningar och kom fram till följande: Naim är inte innehavare av någon av domänerna och erbjuder även ett oregistrerat domännamn till försäljning. mrn et.se - Sanije [Edit] Sex s tart.se - Peter [Edit] 6 a.s e - Peter [Edit] 66 66.s e - Peter [Edit] Bly g.s e - Peter [Edit] Dato rprogram.c om - Peter [Edit] Tillver ka.s e - Peter [Edit] Med iainfo.s e - Peter [Edit] Bloms terjouren.s e - Peter [Edit] Bad boy.s e - Peter [Edit] Fris ör24.n u - Ledigt Esko rt24.s e - Peter [Edit] Esco rt24.s e - Peter [Edit] Esko rt24.co m - Peter [Edit] Cam 24.s e - Peter [Edit] Snopp en.s e - Peter [Edit] Stol pskott.s e - Peter [Edit] Tjejsi ten.s e - Peter [Edit] Tjejs ajten.n u - Okänd Tjejsa jten.e u - Peter [Edit] Dinhe lg.s e - Peter [Edit] Dinh elg.co m - Peter [Edit] Minve cka.s e - Peter [Edit] Minv ecka.c om - Peter [Edit] Minvec ka.n u - Okänd minwee kend.s e - Peter [Edit] Minwe ekend.co m - Peter [Edit] Minekon omi.e u - Peter [Edit] Dineko nomi.e u - Peter [Edit] Så gissningsvis registrerar Naim domäner under Alias, eller så har han avancerat till att agera domänbroker. Undrar för övrigt hur lång tid det tar för MrJet att starta ATF mot den konkurrerande typodomänen MrNet Man önskar ju att han kunde hålla sig till blocket eller sätta upp små lappar på Konsum i Uddevalla.. |
|||
2008-02-08, 14:50 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hihi, nästan roligt att han säljer alla dessa men själv sitter å spamar från något så unikt som en hotmail-adress ^^
|
||
2008-02-08, 14:50 | #3 | ||
|
|||
|
Naim har inte fyllt 18 ännu, kanske därför hans mamma (de bor på samma adress) står som ägare på domänen?
|
||
2008-02-08, 14:54 | #4 | ||
|
|||
|
I HTML-en för dessa domäner kan man läsa följande: <meta name="author" content="De lic ius, htt p://w ww.styl esea rch.s e" />
|
||
2008-02-08, 15:00 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ska Peter [Edit] vara mamman?
|
|||
2008-02-08, 15:01 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Så seriösa ni är med spam =) Jag raderar 95% utan att läsa, övriga 5% brukar raderas direkt =)
2008-02-08, 15:02 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-02-08, 15:04 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag fick nån på MSN efter mig i ungefär samma ärende och han hade hittat min MSN här på WN. Tog inte många minuter innan han var blockad.
|
|||
2008-02-08, 15:05 | #9 | |||
|
||||
|
Han har aldrig spammat till mig via e-post men innan jag blockerade han från msn så fick jag varje dag förfrågningar om jag ville köpa domännamn av han, det gjorde att han till slut blev blockerad. ( blockerar sällan personer ).
Hittade dessa länkar: http://krabba.info.se/ http://sv.wikipedia.org/wiki/Mabetex http://www.reseforum.se/forum/ovriga-europ...750-kosova.html |
|||
2008-02-08, 15:05 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Stängt ämne |
|
|