FAQ |
Kalender |
2009-10-08, 20:05 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har kört en Adwords-kampanj i några veckor nu för kunds räkning och har ett hyfsat statistiskt underlag. Jag har lite förvånande siffror och undrar om någon har sett något liknande.
Google sök, 882 klicks, 2,17kr gen cpc, 16 omvanlingar (120kr/omv) Sökpartners, 3774 klicks, 1,21kr gen cpc, 67 omvandlingar (68kr/omv) Innehållsnät, 1536 klicks, 1,70kr gen cpc, 22 omvandlingar (119kr/omv) Nu skulle man ju verkligen önska att man kunde dra ner på Google sök så att man kunde få fler klicks och omvandlingar från sökpartners. Är det någon som vet närmare exakt vad Sökpartners består av, förutom Ask och Aol? Kan det vara så att just i den här nichen finns det väldigt många siter med Google-sök på sidan? Sån trafik är också med här, eller hur? |
||
Svara med citat |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|