FAQ |
Kalender |
2006-10-06, 11:58 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
I följande kod vill jag få left, menu och main att ligga bredvid varann inuti content. Höjden på content ska alltså ändras om divarna i content ändras. Detta för att footer ska flyttas ned om dessa ändras.
Jag har gjort det här massor av ggr förut, men jag får det inte att funka. Som det funkar nu så ligger left, menu och main ovanpå content istället. Vad gör jag för fel? Html-kod: Kod:
<div id="whole"> <div id="header"></div> <div id="topline"></div> <div id="content"> <div id="left"></div> <div id="menu"></div> <div id="main"></div> </div> <div id="footer"></div> </div> Kod:
body { background: #DEECF3; font-family: Verdana; } #whole { margin: 0px auto; width: 651px; } #header { width: 651px; height: 70px; background: url(images/header_back.gif) no-repeat; } #topline { width: 651px; height: 24px; background: #fff url(images/topline_back.gif) repeat-x; border-bottom: solid 1px #BCBCBC; } #content { margin: 0px; padding: 0px; background: #fff; height: 400px; width: 651px; } #left { width: 40px; float: left; } #menu { background: #fff url(images/menu_back.gif) repeat-x; border-right: solid 1px #D0D0D0; width: 198px; height: 400px; float: left; } #main { float: left; } #footer { width: 651px; height: 39px; background: url(images/footer_back.gif) no-repeat; } |
||
Svara med citat |
|
|