Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Fasta eller roterande länkar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-02, 16:04 #1
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Jag är långt ifrån en SEO expert och har inga intentioner att övergå till att plocka lön på det heller, utan är undersökande och nyfiken på området.

Har en hög domäner, 250-300st som jag lattjar lite med, alla dessa är db-styrda så innehållet ändrar jag på ett enda ställe för de olika sajterna, självklart är det olika innehåll på dom som är relevant för domännamnet ifråga.

Längst ner på varje sida har jag just nu länkar till de andra sajter jag har i nätverket + endel andras sidor.

Mina funderingar just nu är om det verkligen är så bra att jag länkar till mina andra egna sajter i den skala jag gör idag ?
Det snackas mycket om att köra sajter på olika c-nät vilket jag nu delat upp sajterna på, ligger ungefär 15 sajter per c-nät, max 5 per unikt ip.
Kan man bli straffad på något vis? jag cloakar inte, inge dolda texter, inge fuffens, jag bara länkar upp mina andra sajter.

Som det är nu har jag en databas enbart innehållande URL + en länktext, sajterna hämtar 6st länkar slumpat varje gång man besöker sidan vilket då blir olika i stort sett varje gång google och liknande indexerar den.

Ska jag köra 6st fasta på varje unik sida istället eller är rotationen av länkar "bra" sätt ?
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017