FAQ |
Kalender |
2006-12-19, 18:22 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Bakgrund lite snabbt: En person som är medlem på en av mina websidor mottog under morgonen ett mail där han ombeds sluta spamma angående vår sida. Spammen har innehållt något i stil med "ni får PRO om ni går hit, nu får ni inte PRO haha" så kan ni själv gissa vilken sida som har spammats och vilken nivå personen ligger på.
Nu har jag under eftermiddagen mottagit hot från denna person om att han ska släcka vår websida ikväll. Betvivlar att personen i fråga ens kan minimera CS som han säkerligen spelar just nu men är så trött på folk som tror de kan agera hur som helst på nätet. Risken kvarstår så klart att han faktiskt har en bra uppkoppling och en spywareladdad DoS-programvara vilket kan skada webservern. Hur klassificerar man det? Hur går man vidare? Olaga hot går inte då det inte skapar en alvarlig fruktan för mig, bolaget eller min egendom. Utpressning går inte heller, han har inte begärt något utan bara skickat e-post med att han minsann är en sur liten unge som ska stänga sidan ikväll. Eftersom 99% av dessa fall leder till att förundersökning läggs ner brukar jag göra hela arbetet och lämna över det klart till polisen. Men behöver ha lite tips här, första gången för mig att någon som själv har angett alla sina uppgifter (namn, adress, telefonnummer, mail etc.) sedan börjar öppet hota om att attackera en server utan anledning (Finns PMS hos pojkar?). Ifall den servern går ner/överbelastas kommer jag att förlora nästan 10k om dagen, något som faktiskt känns i plånboken varav jag ser på alla hot alvarligt =) Eller ska man hoppas att han fastnar framför bullibumpa och glömma bort det? Har haft en j*vla dag så det kan ju spela in i hur man vill hantera det. Vad hade ni gjort? |
||
Svara med citat |
|
|