FAQ |
Kalender |
2010-07-26, 19:06 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Internetworld utnämner som bekant årligen Sveriges bästa webbhotell. Att de valt den obehagliga uppgiften att välja mellan pest och kolera kan de inte klandra någon annan än sig själva för, men för guds skull - utnämn inte någon alls när det saknas värdiga kandidater.
Jag har för olika kunders räkning fått smaka på Bineros riktiga karameller i år och det är läskigt att erfara vad man finner under det bladtunna sockerlagret. Okej för att de svarar i telefon och talar svenska, men 2010 krävs det ett mycket större ansvarstagande än så när man företagit sig att driva ett webbhotell. Och nu verkar gränsen var nådd. Ett axplock: - Bilagor till e-postmeddelanden har en övre gräns på 10 MB. Det känns som en tidsresa tillbaka till 90-tal och hotmail. Man undrar stilla hos vilken leverantör de lagt sin egen e-post, det går ju inte att driva ett företag 2010 med sådana begränsningar. - Det går inte att lägga in en vidarebefodring för en e-postadress när man använder sig av en e-postklient. Det här räckte för en av mina kunder att byta webbhotell på stört. Hur *** tänker man här? - Musik i växeln. Ingen vill höra musik i växeln, det förstod 99 % av all företag för 15 år sedan. Super Mario Bros är inte kul i 1 minut, och verkligen inte i 20 minuter. Särskilt inte när man redan är aningen irriterad. - Hastigheten. Vissa WordPressinstallationer (3.0) har varit så pass sega att man skulle tjänat på att leverera datapaketen på cykel. Och apropå WordPress: - Automatisk installering i WordPress av uppgradering ger huvudvärk. På alla andra webbhotell sker uppgraderingar av tillägg och wp-installationen med två klick. Hos Binero har det aldrig fungerat, man har varit tvungen att ange FTP-uppgifterna VARJE gång. Nyligen kom det ett hack som går jobbar det, men det är fortfarande inte lika friktionsfritt som annorstädes. - Hantering av databaser. Proceduren för att skapa en databasen har inte lämnat betastadiet än. Av säkerhetsskäl får man anta, anförtros man inte att använda samma db-användare mer än en gång. Men ge då folk ändå rätten att på direkten få skapa sina egna lösenord. Databashanteringen är som all annan hantering i deras kontrollpanel 2.0 gjorda i listor om 10. Det här är den mest grundläggande funktionaliteten - låt kunden själv få defaultbestämma hur långa listorna ska vara, eller vill Binero kanske inte att man ska hantera fler än 10 e-postadresser/databaser etc? Utan problem kan man fortsätta ett par inlägg till i den här andan. Men det spelar ju faktiskt ingen roll: Det är beklagansvärt bortom alla gränser när man märker hur lite de tar åt sig (på riktigt) av kritiken och den bubblande ilskan bland sina kunder. Rappa svar på forum som detta eller via mejl är INGENTING värt när man inte kan se att någon förbättring överhuvudtaget verkar ske. Binero verkar istället så pass nöjda över vad de erbjuder att de nu under pompa och ståt försöker locka till sig FLER nya kunder (se deras hemsida för erbjudandet). Detta istället för att lägga all (och lite till) fokus på att hjälpa de nödsatta kunder de redan har. Fy skam för sådant här beteende. Senast redigerad av re:perkussioner den 2010-07-26 klockan 23:20 |
||
Svara med citat |
|
|