FAQ |
Kalender |
2010-12-09, 17:02 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ibland hör man begreppet "kritisk massa". Jag funderar lite över vad detta betyder exakt.
Rent spontant tycker jag att "kritisk massa" är ett himla bra samlingsnamn för medlemmarna på WN (sagt med kärlek och glimten i ögat så klart) I alla fall. Jag undrar vad "kritisk massa" egentligen betyder som beskriving av användarantalet på en sajt? Ibland kan man läsa ungefär sådana här meningar på wn: "Jag var väntat på att användarantalet ska nå en kritisk massa innan jag säljer projektet" Hade varit kul om någon hade en knivskarp defintion på vad som "kritisk massa" ? Har kommit på mig själv med att tänka i begreppet "kritisk massa" och att jag förmodligen hittat på en helt egen definition i mitt huvud, som förmodligen inte stämmer med andras. För mig betyder kritisk massa att antalet användare av en sajt/tjänst är så många att de automatiskt drar till sig fler, att sajten växer av egen kraft, så att säga. Tänker jag helt tokigt här? Hoppas på lite tankar kring detta, för mig något flummiga, begrepp... |
||
Svara med citat |
|
|