Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Måleritotalen, känns oseriöst.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-24, 15:15 #1
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2004
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar

Reg.datum: Jul 2004
Standard Måleritotalen, känns oseriöst.

Tänkte göra en favorit i repris (tänker på tråden om Relevansa).

För att göra en lång historia kort så skrev jag detta blogginlägg i augusti förra året om ett företag som kallar sig Måleritotalen: http://penttinen.se/maleritotalen-spammar-suck/
Kort och gott: någon hade spammat en av mina sidor med kommentarer där länkarna gick till deras hemsida.

Om ni kollar kommentarerna på det inlägget ser ni att en person som nickar "Wysiwyg" kastar lite smuts på Internet Sweden.
Fel person att ge sig på kanske, då det resulterade i detta inlägg av Peter: http://www.internetsweden.se/som-man...-far-man-svar/

Jaja, nog bakgrundsfakta.
Det roliga är att jag fick detta mail för ungefär en timme sedan från Måleritotalen:

Citat:
Hej!

Det är högst beklagligt att din blogg har utsatts för någon form av spam, trotts detta så kan vi ej acceptera att du taggar vårt namn i din blogg, skapar länkar direkt eller indirekt till oss > Måleritotalen, Flugger, Decor Maison, Graco, Vi i Villa mfl. Vår pagerank blir förstörd pga av din artikel som du har lagt ut med uppsåt. Vi är tacksamma om du tar bort din artikel/ar som knyts till vår verksamhet omgående.

Hälsningar

Superadministrator
X XXXXXXX
Något som är ännu roligare är att mailet kommer från EXAKT samma IP som kommentaren från "Wysiwyg".
Som även den låg inom samma range som spammet jag fick på den andra sidan.

Om jag förstått det hela rätt så beklagar de att de utsatt min blogg för "någon form av spam"?

Ska bli intressant att se om de törs ta denna diskussion öppet här på WN
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017