Citat:
Ursprungligen postat av MKÖ
Hej, självklart har du också åsikter. Dock trodde jag att du hade lite mer kött på benen
Hur som haver. Telefonförsäljning är en ren marknadsföringskanal precis som en banner på aftonbladet som irriterar dina ögon. Givetvis vill man även få ett mervärde via telefonförsäljning och i många fall, avslut = pengar.
Men ponera att telefonförsäljning skulle bli ett brott = olagligt.
Kan säga dig att Sverige väntar nästa kris då Och då måste de kanske komma och knacka på kontoret, då är telefonsamtal bättre.
|
Ville låta diskussionen komma igång lite
Nja, det är ändå en väsentlig skillnad på en banner och ett telefonsamtal. Bannern behöver jag inte ägna någon tid åt och jag behöver heller inte gå in på sidor som är reklamfinansierade om den nu irriterar mig så pass mycket (vilket inte är fallet). Ett telefonsamtal stör alltid, vare sig man svarar eller inte (svarar man inte så ringer de flesta igen).
Det går ju att lagstifta mot det sista alternativet också ifall problemen skulle bli omfattande men det tror jag inte. Det är dyrare att göra besök på plats så det skulle göras i betydligt mindre omfattning, precis som det görs betydligt färre telefonsamtal än spamutskick via mail.
OM oönskad telefonreklam ska vara tillåtet, vilket jag inte anser, så tycker jag åtminstone det skulle vara förbjudet med avtal som träffas via telefon. Då tror jag man städar bort en stor andel av de värsta bovarna i branschen.