Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hjälp - nytt webhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-08-04, 00:10 #1
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
Lightbulb Hjälp - nytt webhotell

Hej o hå, Nu kommer the story of my life.

Har ca 30-50 olika bloggar som är hos Loopia idag, vissa av mina blogg/sidor är så sega att ladda upp, visa tar upp till 12 sekunder för att få upp, alla vet ju vad detta innebär.

Har testat med att flytta en av dessa sega sidor till GleSYS, fick hjälp med den tekniska delen med flytt, installation m.m.

Jag märkte direkt skillnaden, sidans laddningstid, installation av bla plugin gick så snabbt att jag blev hel paff.

Nu har mina kollega som hjälpte till med det hela gått upp i rök, här sitter jag och funderar på mitt nästa steg. Det är värt att nämna att min kollega har beställt tjänster som kostar mig ca 450 kr / månad.

Kollegan har även skappat en multi-wordpress intallation som samlat ca 25 olika bloggar, Nu har Google indexerat alla mina bloggar som en Subdomain till huvudsidan och som resultat till detta har man tappat placering på den ena och den andra.

Vill så gärna använda mig av ett webhotell som är snabbt, enkelt att administrera ( ftp, intallation av wordpress, tillgång till Mysql m.m), pris är inte allt, Jag är medveten om att "you get what you pay for."

Tipsa så gärna, vill verkligen ha ett webhotell som i princip har samma tjänster som Loopia men har snabbare laddningstider på mina sidor. Mina sidor innehåller en Iframe som oftast gör den seg.

Sidan jag flyttade till GleSYS har samma koder, tema och plugin som tidigare hos Loopia.

" Jag är en total noob när det kommer till back-end programering"

Tacksam för alla tips och synpunkter.
sharing is caring.
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 

Taggar
webhotell


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017