FAQ |
Kalender |
2015-07-11, 19:58 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Vilka typer av medlemsfusk kan man förvänta sig om man sätter igång en rewardsida där man får poäng för genomförda köp, klick (i undantagsfall), prenumerationer, enkätundersökningar och medlemsvärvningar?
- Sätta spärrtid innan poäng delas ut för att upptäcka automatiserat klickande och undvika ge poäng för returer och falskbeställningar. - Ge poäng för medlemsvärvning först när nyvärvad medlem uppnått x antal poäng - Snabb funktionalitet för att stänga av medlemmar som spammar Är problemet med returer och falskbeställningar huvudsakligen att man får griniga butiker efter sig och inte att man ger enstaka poäng på felaktiga grunder? Tips på förebyggande åtgärder? Kul om fler har tankar kring det administrativa. Konceptet som sådant vet jag är trist, avdankat, drar till sig en speciell sorts folk och jag är inte naiv att tro det ska vara full rulle från dag ett. |
|||
Svara med citat |
|
|