Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Ett problem är att Patrik inte förstår vilka konsekvenser det skulle få om alla lever som han. Vem skulle ta hand om honom om boskapsklassen inte finns?
Sen blir det ibland orimliga konsekvenser. Det görs ungefär 97.000 resor per dag med flyg i Sverige (genomsnitt, per dag, under 2014). Skulle varje passagerare nyttja 30 kvm privat utrymme på flygplatsen skulle vi behöva bygga ganska stora flygplatser!
Säg att du sitter på flygplatsen 2 timmar, och att det är exakt jämnt fördelat över hela dygnet. Det ger ungefär att det behövs lite drygt 8.000 privata rum = 240.000 kvm VIP utrymme - då räknat på 30 kvm. Mer realistiskt är nog minst den dubbla ytan, eftersom flödet inte är jämnt över dygnet, att jag räknade med minsta acceptabla privata ytan, att det behövs ytterligare serviceutrymmen, toaletter, korridorer, personalutrymmen etc.
|
Har aldrig sagt folk ska leva som jag, min kommentar handlar om att så hemskt och synd om alla idioter som inte fattar när något är reklam eller att man inte ska stopp katt i micron. Eller att måste vara varnings text att rökning är farligt. Listan kan göras lång.
Mer folk ska ta mer eget ansvar istället för skylla på andra eller staten när dom själva är helt blåsta.
När det gäller klass är skillnaden mycket större i lägre segmentet än 1% rikaste.
Syns tydligt mellan ghetto områden och fina villakvarter i vissa städer, knappast någon som hade skickat sin 12 åriga dotter gå ute på Rosengård på kvällen ensam när man har en villa i Danderyd? Vissa kallar det sunt förnuft men är ändå en klassskillnad.