FAQ |
Kalender |
2009-04-29, 15:44 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
I mitten på februari så köpte mitt företag en "maskinpark" för en större summa, det som ingick var leverans, installation och utbildning. Vi bestämde datum och säljaren (ett företag) kom och installerade och utbildade, alt gick fint. Mot slutet så kom personen på att det visst fattades lite delar som skulle ingå i försäljningen, eftersom det inte var några delar som behövdes för att köra igång så kom vi överrens om att dessa skulle postas så fort som möjligt till oss. Vi skrev papper på att det hade levererats, installerats, att pengar bytt ägare osv. samt att de saknade delarna skulle skickas omgående. Vi väntade ett par tre veckor innan vi hörde av oss till personen som levererat, fick då inte tag på honom men han ringde upp några dagar senare efter att jag smsat honom. Han bad då om ursäkt och skulle genast fixa detta, han var själv på resande fot så nån annan på företaget skulle skicka delarna. Detta har sedan fortsatt om och om igen. Nu har jag verkligen tröttnat ur och personen svarar inte på sms eller telefonsamtal. Har varit i kontakt med andra gemensamma leverantörer och dom har då pratat med honom för "bara några minuter sedan" så tillgänglig är han allt. Det är så sjukt energikrävande, jag blir bara förbannad, varför kan man inte svara och vara ärlig, har man glömt så har man, eller vad det nu må vara som gjort att vi inte fått våra delar. Senaste kontakten var innan påsk, då skulle han ringa mig på långfredagen och om han inte gjorde det så skulle jag ringa på måndagen för då hade han troligtvis glömt av igen. Sedan dess har det varit radioskugga. Så min fråga är, hur går jag vidare i detta ärende? Tacksam för hjälp. |
||
Svara med citat |
|
|