Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hjälp med anställningsavtal?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-16, 17:13 #1
fabianjakobsson fabianjakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 86
fabianjakobsson fabianjakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 86
Ni som läst mitt förra inlägg vet om att jag gjorde misstaget att anställa fel person. Denna gången efter att ha läst runt på olika sidor har jag därför bestämt mig för att anställa en på timlön. Och så vitt jag vet finns det bara 2 anställningstyper: tillsvidare och visstids.

1. Om man ska anställa en på timlön, under vilken anställningstyp på anställningsavtalet faller det (tillsvidare eller visstids?)

2. Och är skatt på bruttolön exakt som för månadslön? (samma arbetsgivaravgift och källskatt?)

3. Vad ska man ange på anställningsavtalet under:

"Arbetstid heltid, antal timmar per vecka" resp. "Arbetstid deltid, antal timmar per" samt "Antal procent"

4. När någon är timanställd, det innebär väl att jag kallar in honom när det behövs. Så under en månad bestämmer jag hur mycket han ska jobba. Så den tiden han inte jobbar får han inte lön för helt enkelt. Låter ju mkt mer flexiblare än tillsvidare på månadslön då det är minst 2 veckors uppsägning. Nu blev det ju ingen uppsägning alls kan man säga, eller hur fungerar det när man inte behöver en timanställd längre och vill avsluta anställningen?
fabianjakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017