FAQ |
Kalender |
2006-04-12, 03:35 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hallå alla!
Jag köpte mig nyligen en sajt och håller just nu på att se över det hela. Tyvär är sajten i frames och dessutom i vanlig htm. Jag vill ladda ramarna när en besökare hittar en undersida från google. Alltså inte redirecta till index utan bara ladda menysidan. Jag hittade en tråd på wn om detta men bara för asp eller php. Går det inte att lösa med javascript? Har verkligen letat överallt men hittar inget. |
||
Svara med citat |
2006-04-12, 04:00 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det detta du menar?
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-04-12, 04:23 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om en person söker på tex123 på google så hittar han min undersida tex123.htm. När denna personen kommer in på sidan så visas ju bara den utan att framesen är med... Jag vill alltså göra typ en require= nånting som laddar in ramsidorna. |
||
Svara med citat |
2006-04-12, 04:34 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är lite trött nu men borde inte :
<script language="Javascript"> if (top.location != "dinstartframe.html") { top.location.href = "dinstartframe.html" } //--> </script> fungera då? Om du lägger in den koden på alla sidorna.. |
||
Svara med citat |
2006-04-12, 04:49 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
<script language="javascript">
if (parent.location.href==location.href) location.href="densidaduvillattdeskallkommatill.ht ml"; </script> Det här går bra också om jag förstått frågan rätt klockan 3.44 |
|||
Svara med citat |
2006-04-12, 04:58 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte om det är jag som är tröttast här, men jag vill ju inte redirecta till en annan sida.
Jag vill ju bara ladda in ramarna på den aktuella sidan. på index.htm laddas en vänsterframe med menyer. men går man direkt till tex information.htm så vet inte webbläsaren att den skall laddas i en frame. Hela mitt problem och även en lösning finn i denna tråd:här Fast det kräver php script. Jag ska läsa era svar imorrn när jag orkar öppna ögonen helt och se om det är jag eller ni som inte förstår =) |
||
Svara med citat |
2006-04-28, 00:56 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Så här har jag löst det för en av mina kunder:
Klistra in denna kod på varje sida du vill ska skickas in i en frame: Kod:
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="framed.js"></script> Kod:
/* force-frame script */ pageLoc = self.location; pageAdd = top.location; if (pageLoc == pageAdd) { contentSrc = escape(pageLoc); contentPage = 'http://www.DINDOMÄN.se/DIN-SIDA-MED-FRAME-SETET.html?' + contentSrc; top.location.href = contentPage; } Det funkar för mig.. |
||
Svara med citat |
2006-04-28, 01:02 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ett exempel på sida där jag implementerat lösningen hittar du http://www.provins-insurance.se/sven...0Sjukvård.html.
|
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|