FAQ |
Kalender |
2006-03-02, 00:50 | #11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Hmmm, siffror som visar lite annat än din tidigare "top", här ser man tydligt att den kör 100% CPU (~85% user och resten ~15% system). (första raden visar enbart ett genomsnitt sen senaste reboot). Du får kolla om du inte kan optimera vissa databasförfrågningar/script När du köper in en till server kan du ju alltid använda den gamla till att fortsätta serva:a webbsidor och låta den nya vara databas eller tvärtom. |
||
Svara med citat |
2006-03-02, 10:59 | #12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo, vmstat-siffrorna togs när loadvärdena var mycket, mycket högre, 20-25 nånstans, när loaden är 5-10 brukar CPU ofta vara ganska idle. Vi har optimerat bort alla långsamma frågor, antagligen mäktar burken inte med mer helt enkelt. 1Ghz C3 med 1GB DDR är inget prestandamonster direkt.
|
|||
Svara med citat |
2006-03-02, 19:07 | #13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Konstigt resonemang du har. Men visst, man kan ju alltid köra folding@home på ledig CPU-tid. |
|||
Svara med citat |
2006-05-23, 16:35 | #14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-05-23, 17:31 | #15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kan passa på och tipsa om en sak som fick ner min load en del, inte för att jag rör mig bland dina loader, tror sällan vår maskin är över 1 i load.. iallafall..
Kör du mycket php kod finns en söt liten optimering som lägger upp phpscripten i ramminnet. tänk på att du kan öka mängden delat minne till 128mb eller så om du har massor av phpscript.. läs mer på http://eaccelerator.net/ |
|||
Svara med citat |
2006-05-29, 19:11 | #16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-07-13, 10:52 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nåra tips då ja haft problem med load-spikar på en tungt belastad server
- Öka upp antalet max-connections till MySQL - Använd persistant connections apache->mysql - Öka upp antalet trådar apache får köra - Sätt på keepalive och ha en låg keepalive tid, typ 3-5s - Skaffa eAccelerator (php-accelerator) |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|