FAQ |
Kalender |
2006-11-22, 15:45 | #1 | ||
|
|||
Read Only
|
Många som jag visar W e b m ess e nger. n u säger att det kan vara farligt att ha domänen.
Det är väl inget fel med att heta Webmessenger? Sedan så kommer jag ju inte konkurrera med MSN eftersom jag kommer använda deras tjänst på sidan. Obs: Snälla jag vill inte göra reklam för sidan eller så. Tro inte det jag ber er. |
||
Svara med citat |
2006-11-22, 15:49 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du använder ett B iaf... |
|||
Svara med citat |
2006-11-22, 15:51 | #3 | ||
|
|||
Read Only
|
Stavfel det ska vara ett B ledsen.
|
||
Svara med citat |
2006-11-22, 15:53 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om Microsoft har ett registrerat varumärke för 'Messenger' samt att det kan anses att ditt domännamn gör intrång i ett sådant varumärke så finns det risk att Microsofts advokater hör av sig. |
|||
Svara med citat |
2006-11-22, 15:58 | #5 | ||
|
|||
Read Only
|
Hmm Messenger.co.uk är tex till salu och massa andra messenger domäner finns reggade. Så att om jag använder MSN's webmessenger tjänst på min sida så är det väl bara bra för MSN?
|
||
Svara med citat |
2006-11-22, 16:01 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tja det ser ut som det enda företaget som inte har varumärkesskyddat messenger är just Microsoft annars så är det ett 20-tal företag som har varumärkesskydd på olika varianter av just det ordet, en del av dessa företag är dessutom verksamma i IT-området. Samtliga klasser ser också ut att vara täckta.
Så det är väl dags för länken till PRV igen kontrollera reggade varumärken. |
|||
Svara med citat |
2006-11-22, 16:05 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-11-22, 16:07 | #8 | ||
|
|||
Read Only
|
Hmm.
Jag tar ju inte Microsofts kunder eftersom dom ändå kommer använda Msn WebMessenger. Vad som kommer vara extra är bara att man kan läsa artiklar och downloads / plugins osv. Hmm om man skulle kontakta dom så tror jag det tar ett år innan man får svar iallafall. |
||
Svara med citat |
2006-11-22, 16:07 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-11-22, 16:10 | #10 | ||
|
|||
Read Only
|
Name Navigator AB äger WebMessenger.se
Det finns alltså massor med sidor som har ordet messenger i säg. Sedan som jag sa så tror jag MSN skulle reagera om jag använde någon konkurrent eller så men inte om jag använder deras tjänst. |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|