FAQ |
Kalender |
2006-12-14, 23:53 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Som känt är att kreditor tillhandahåller tjänsten att man kan efterfakturera kunder som inte hämtat ut sina postförskottsbeställningar. Hur går ni tillväga när kunden kontaktar er och säger att den inte beställt något? B) |
||
Svara med citat |
2006-12-15, 00:17 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har aldrig råkat ut för situationen, men eftersom det är olagligt är det väl rimligt att be kunden polisanmäla händelsen. Om kunden bluffar så struntar dom nog i polisanmälan...
|
||
Svara med citat |
2006-12-15, 10:44 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker det är orimligt att kräva en polisanmälan.
Jag tycker att företaget får ta på sig den kostnaden, det är en del av att sälja över internet. Man får helt enkelt räkna med att en del kunder inte hämtar ut sina paket och kostnaden för denna kostnad får man lägga på sina priser. |
|||
Svara med citat |
2006-12-15, 10:51 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har någon annan beställt i kundens namn är det bedrägeri. Upplys kunden om att du har ipadressen sparad och att ni tillsammans kan lämna in polisanmälan.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-12-15, 19:29 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
B) |
||
Svara med citat |
2006-12-15, 19:37 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-12-15, 20:10 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag har själv inte blivit utsatt dessa trakaserier, men en vän till mig har det, och det är mycket jobbigt. |
|||
Svara med citat |
2006-12-15, 21:11 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag ser två fördelar med polisanmälan.
1) De som "glömt" att de har beställt blir förmodligen rädda och betalar 2) De som trakasseras får förmodligen lite hjälp att komma åt personen. Visst går det att dölja ipadressen, men de flesta är förmodligen inte tillräckligt smarta
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-12-16, 14:26 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad kallas det när någon beställer i en annan persons namn?Är det bedrägeri som nämns ovan eller heter det något annat?
|
||
Svara med citat |
2006-12-16, 14:51 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Urkundsförfalskning och bedrägeri är nog de två som kan bli aktuella.
|
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|