FAQ |
Kalender |
2010-01-19, 09:43 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske fel forum, men jag hittade inget som jag tyckte passade riktigt då Nielsen är en statistikleverantör.
Min fråga gällde egentligen hur det kommer sig att Nielsen med sina groteska överpriser kunnat bli industristandard. Jag tänker inte gå in på exakta priser, men låt oss säga att de ska ha femsiffriga belopp årligen för att mäta samma saker som GA gör gratis... WTF? Nu har jag tyvärr inget egentligt val, så jag ville mest ventilera och fråga (retoriskt) hur man kommer en en sådan position att man kan ta ut sådana avgifter och ändå få kunder...*suck* Något med mer erfarenhet av Nielsen / NR? De kanske levererar superkvalitet? Fantastisk information som man inte kan få någon annanstans? |
|||
Svara med citat |
2010-01-28, 17:56 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ingen erfarenhet av dem, men det låter ju som en fantastisk affärsidé! Bara själva "vi kostar multum, därför är vi bäst" borde ju sälja som smör!
Vad gäller Google Analytics, så kan jag ibland tycka att det är lite trassel på deras statistik... Den skiljer enormt mycket från mitt webbhotells statistik. Och ibland registreras bara en del av uppgifterna på GA först, och sen efter ett halvt dygn fylls det på med resten. |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|