FAQ |
Kalender |
2010-07-09, 16:05 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är intresserad av en .com domän som förfaller inom en månad.
Registratorn är Network Solutions enligt Loopia Whois. Min fråga är, hur bör jag bäst göra för att komma över denna domän? Har för mig att GoDaddy.com tidigare hade ensamrätt för släppta domäner ifrån NS. Gäller detta fortfarande? Har letat runt men inte hittat info:n som jag söker |
||
Svara med citat |
2010-07-09, 16:31 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är namejet.com som auktionerar ut domäner från NS innan de avregistreras.
|
|||
Svara med citat |
2010-07-09, 16:37 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det beror på om det finns andra intresenter till namnet så är nog Networksolutions egna tänst att föredra, dock så brukar jag själv använda Pool.com för att plocka vettiga .com .net, org och eu domäner.
http://www.networksolutions.com/doma...on/pending.jsp |
||
Svara med citat |
2010-07-09, 18:01 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har använt pool.com ganska mycket, jag kan bekräfta att dem fungerar och är seriösa.
kostar ca 600 kr. Hittade du domänen på min lista eller? |
|||
Svara med citat |
2010-07-09, 18:25 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla svar
Jag vet också sedan tidigare att Pool.com är seriösa och bra, dock så antog jag att de inte hade någon chans om Network Solutions arbetar exklusivt med ett enda företag.. Rekommenderar Ni således Pool.com eller NameJet? Nej faktiskt inte. Dock så var den riktigt bra, inte alls omöjligt att jag försöker komma över en domän eller två därifrån |
||
Svara med citat |
2010-07-09, 18:53 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-07-10, 04:20 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
namejet har exklusivitet på networksolutions namn, dock är det alltid värt att göra ett försök via pool också.
|
||
Svara med citat |
2010-07-10, 12:59 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack så mycket för alla svar!
|
||
Svara med citat |