FAQ |
Kalender |
2010-08-17, 15:09 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag behöver en riktigt tunn laptop, vad finns det för alternativ om man inte vill ha Mac..?
|
||
Svara med citat |
2010-08-17, 20:19 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
vilken prisklass?
vad skall den användas till? prestanda? |
||
Svara med citat |
2010-08-17, 20:30 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har själv en IBM/Lenovo X60s, liten och bra
|
||
Svara med citat |
2010-08-17, 20:41 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du inte kräver extremprestanda är Dell Vostro V13 en riktigt tunn och läcker dator. Kan ha 3G-kort (om man köper till det) inbyggt och jag gillar den skarpt även om jag inte har en själv än... :-) Billig också, 4500 plus moms...
2010-08-18, 04:39 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kan rekommendera Samsung R580. Kanske inte den tunnaste bärbara datorn, men jag är supernöjd med den!
|
||
Svara med citat |
2010-08-18, 09:21 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vaio-serien då?
|
|||
Svara med citat |
2010-08-18, 13:40 | #7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
synd bara att dessa 4500-7000kr serierna av laptops och mini/slim laptops har så urusel prestanda.
är väldigt få som har bättre och de kostar sisådär 20,000kr+ men då får man också ett kraftpaket. Om du vill ha en seg liten klump men du inte bryr dig om detta/är fattig så finns det sprillans nya för 3000kr+. de funkar att surfa på och göra diverse småjobb självklart så det hela beror på.. Vilken prestanda och hur slimmad laptop vill du ha? Vilken budget har du? Bäst är att säga "jag har X kronor, jag vill ha det bästa som finns för den pengen!". |
||
Svara med citat |
2010-08-18, 15:42 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kommer att resa en hel del, men upptäckte att slimmade datorer med prestanda kostar och är inte sugen att bli av med den. Så jag kommer nog köpa en "dyr" och en mini laptop som jag kan ha med dig.
TROTS att jag skrev att jag inte vill ha mac, så ser den oerhört snygg ut (Air versionen). Funkar den precis som en vanlig laptop? Dvs kommer jag få det mycket krångligare när det gäller att ladda ner program och annat? |
||
Svara med citat |
2010-08-18, 16:04 | #9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det _är_ en vanlig laptop, den saknar dock optisk media (DVD) och har begränsat med USB kontakter. Apple har "löst" problemet med installation av DVD att man får installera via en annan burk med specialmjukvara. Skulle dock inte rekommendera den.
|
||
Svara med citat |
2010-08-19, 00:29 | #10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
MacBook Air är ganska ute. Givetvis väljer du en 13" MacBook Pro.
|
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|