FAQ |
Kalender |
2010-11-25, 18:49 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vanliga, den gamla sorten, återvinningscentral Lågenergi på miljöstation beroende på kvicksilvret i dem |
|||
Svara med citat |
2010-11-25, 20:24 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tillverkaren har skyldighet att ta emot de gamla, utan kostnad. Vi packar dem gamla i samma förpackning som vi tar de nya ur, sen klistrar man på en adressetikett.
|
|||
Svara med citat |
2010-11-25, 21:03 | #13 | ||
|
|||
|
Har alltid slängt tonerna direkt i papperskorg som städaren kommer tömmer varje vecka, har aldrig ens läst vad som står på skiten.
Dock så köper jag in större volymer från kina, köpa orginal toner är ju att köpa luft. Så lär inte gissa att det finns någon retur sedel med i dom :P |
||
Svara med citat |
2010-11-25, 21:31 | #14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2010-11-25, 21:45 | #15 | ||
|
|||
|
Citat:
Så länge staten/kommunen inte själva gör rätt försig kör jag med samma princip. Nu pratar vi inte ens ren skatt utan vad man betalar för bensin och elen med, extremt stora summor varje år jag även betalar för det. Senast redigerad av patrikweb den 2010-11-25 klockan 21:56 |
||
Svara med citat |
2010-11-26, 17:35 | #16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
och så kan vi hålla oss till ämnet, tack, så slipper vi moderatorer anstränga oss
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-11-29, 17:41 | #17 | |||
|
||||
Medlem
|
För att gå tillbaks till ämnet då, kolla in närmaste kontorsvaruhus.
Dom brukar ha en binge där man kan lämna gamla utförtjäna tonerkassetter. |
|||
Svara med citat |
2010-11-29, 19:22 | #18 | ||
|
|||
|
Har man en färglaserskrivare så blir det många toners. Oftast får
det plats flera toners i varje kartong och så gör vi med våra från Brother - tre toners i en kartong och lämna in hos närmaste post- ombud. |
||
Svara med citat |
2010-11-30, 13:29 | #19 | |||
|
||||
|
Citat:
Det finns ingen på företaget vars arbetsuppgift det är att returnera toners till tillverkaren. Det innebär (till min stora fasa) att jag måste göra det själv i så fall. Däremot så har vi en person som åker till miljöstationen med sopor en gång i månaden. Så med reservation för att jag lyckas balansera en toner på berget av skräp - utan att det rasar - så innebär det inget jobb för mig. Ännu lättare hade det varit att slänga tonern i papperskorgen, men nu fick jag svar på att det ska man inte göra. Edit: Kan inte någon komplettera WN:s regler med att tartareandesire inte får svara på patrikwebs inlägg och tvärtom? Senast redigerad av Gustav den 2010-11-30 klockan 13:35 |
|||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|