FAQ |
Kalender |
2013-01-29, 20:57 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Hade en användare som ansåg sig ha problem med att Internet gick sakta dock efter massa tester m.m. så va det enda jag kunde konstatera att det va hans dator som gjorde att det gick sakta och om man ska jobba vidare på problemet utan kostnad så måste vi få in något som visar motsatsen mot våra resultat. Ett par dagar efteråt så visade det sig att hans uttag lagt av helt så vi ordnade en tillfällig lösning så länge. Efter att hyresgästen flyttat ut visade det sig att han pajat uttaget i kabelkanalen bara för att få ett nytt. Hur borde man göra med sånt, ska man bara strunta i det eller borde man kräva lite betalt för att hans sabotage orsakat oss massa besvär? |
||
Svara med citat |
2013-01-29, 21:23 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är sabotage så har du rent formellt rätt att ta betalt för alla extrakostnader detta medfört.
Men sen beror det ju på hur mycket du vill kroga om slantarna, för du lär få mothugg från en sån förslagen person, det är vad jag tror. men du kan ju skicka en specificerad faktura med ett snält följebrev så får du se vad som händer. kalla det ointe sabotage utan endera "handhavande" eller "otillåten egen anpassning" eller något annat snällt.... |
||
Svara med citat |
2013-01-30, 03:04 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det låter flummigt när du beskriver det! Varför behövde han ett nytt och när skulle han ha slagit sönder det gamla för att få detta.. eller..?
Jag tycker ni skall skicka en faktura på halva kostnaden för ett nytt uttag till honom. Senast redigerad av Jake.Nu den 2013-01-30 klockan 03:06 |
||
Svara med citat |
2013-01-30, 08:09 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Går det att bevisa? Är det värt engagemanget att ens gå så långt du gjort nu med att tänka på det? Även om han pajat uttaget, så är problemet här inte enbart hans, strukturfel i att ni inte noterade sabotaget innan ni reparerade det...?
|
||
Svara med citat |
2013-01-30, 08:13 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Testades inte uttaget vid felsökningen? eller var det ingen personal på plats?
Annars misstänker jag att kunden kommer neka och att det blir svårt att bevisa att det är han som har orsakat skadan. Tror det kostar mer än det smakar att driva det vidare. |
|||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|