FAQ |
Kalender |
2013-01-28, 10:26 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en fundering ang domäner som jag har, jag har inte vågat lägga ut dom på t.ex parkeringssidor pga det lär vara riskabelt, enligt vissa.
Jag har .com , .org , .eu med samma domännamn, jag har värderat .com adressen på olika värdering siter men jag tycker det skiljer sig mycket så jag ger inte mkt för värderingar på dessa. Det högsta var ca 20 000$, och det lägsta var 0$ med en varning om att risken var 10/10 på att det var "intrång" på en företagsprodukt. Och jag säger som Forrest Gump, "jag tror det är ett fruktbolag för det är ett äpple på loggan" . Jag har inget intresse av att lägga ut domänerna här, men ni har ju en uppfattning om vad det handlar om. Hur skulle ni göra? Skulle ni bara låta domänerna löpa ut? Finns ju ingen anledning att sitta på dom om man inte kan göra nåt åt dom känns det som. Mvh M |
||
Svara med citat |
2013-01-28, 10:33 | #2 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Sen får inte jag ut någon som helst information som kan hjälpa mig att se värdet av domännamnen. Tolkar det som att du kan få trademark-problem på grund av internationellt stort varumärke i domännamnet. Stämmer det så är det nog lika bra att låta dom löpa ut om du inte ser ett stort värde och är tveksam över rätten, varpå du kan försöka utreda det ytterligare genom att faktiskt försöka ge någon information av värde när du frågar.
2013-01-28, 12:26 | #3 | ||
|
|||
Banned
|
Du har två val:
Chansa och tjäna någon peng på att ha dom parkerade. Låt dom förfalla. |
||
Svara med citat |
2013-01-29, 08:38 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för svaren, dom får nog löpa ut. Känns dyrt att chansa...
Mvh M |
||
Svara med citat |
2013-01-29, 09:01 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bråka inte med frukthandlarna
|
||
Svara med citat |
2013-01-30, 10:58 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kör hårt, hör dom av sig så stäng ner, en strategi som i princip alltid fungerar.
När det gäller värdering av TM domäner så kan du glömma summor i den storleken. Parkerade domänportföljer säljs normalt på runt 36 mån intjäning (kan såklart variera men 36 är en bra måttstock, om inget drastiskt hänt på marknaden den senaste tiden som inte jag vet om). Att då värdera en enskild TM domän utan parkeringshistorik blir extremt svårt men du kan glömma 20.000 USD om du inte sitter på typ iphone.com. |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|