FAQ |
Kalender |
2013-01-21, 18:23 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
Hjälper en kompis med att hitta mallar tilll Magento men jag tycker det är svårt att veta vad man egentligen får när man köper en template. Verkar som fler har åkt på den här niten att saker och ting inte fungerar likadant som i de flesta previews man får se. Vet ni om det finns något större Magento-forum för svenskar? Kanske lättare att höra med andra vad dom tycker eller har för råd. Ja, jag vet att detta är ett forum, men jag menade där man enbart diskuterar Magento |
||
Svara med citat |
2013-01-21, 19:47 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kan rekommendera designer från themeforest.net
Sen kan du läsa comments innan du eventuellt köper en design, så ser du om dem andra är nöjda. Dem allra flesta där håller mycket hög klass. |
||
Svara med citat |
2013-01-29, 11:08 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Konstigt, vi verkar vara av olika uppfattning där. Tycker majoriteten av materialet som finns på themeforest är skräp.
Koden i templates och teman där, oavsett system, är ofta väldigt haffsigt kodade och innehåller oftast en stor andel stavfel och liknande. Designen är ju mer subjektiv men de flesta är knappast gjorda av någon designutbildad person utan är bara en merge av de css-ramverk och jquery-pluggar som är hypade för stunden. Toppat med lite google webfonts.. Mitt bästa tips om man inte har koll på Magento är nog att utgå från originaltemat och stila detta mestadels via CSS. Det kommer ge dig mycket mindre bekymmer vid modulinstalationer och uppgraderingar... Bra svenska forum är det ont om så vitt jag vet... |
||
Svara med citat |
2013-02-09, 17:41 | #4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag vet inte ifall det är rätt "forum" (grupp), men här sitter det Magentofolk; https://www.facebook.com/groups/174149005966877/.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|