FAQ |
Kalender |
2013-08-06, 14:13 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag måste lagra alla nr med . i double i mysql men de flesta vill skriva , i fältet för nr. Är det någon som har ett bra tips på hur man kan överföra alla , till . på ett smidigt sätt när man har många fält med timmar och km. sitta och göra en str_replace() för alla fälten känns lite oeffektivt. Skriver i php, jquery eller JavaScript. Och även sen när jag hämtar ut de vill de även ha visningen med , och inte . så då måste jag konvertera tillbaka. Kommer att göra en del beräkningar också med siffrorna så . är väll tyvärr ett måste.
|
||
Svara med citat |
2013-08-06, 15:56 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför skulle str_replace() vara ineffektivt?
|
|||
Svara med citat |
2013-08-06, 17:36 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det hon eftersträvar är att lägga in det med automatik i $_POST["INPUT"]
Men ja du måste lägga det på varje input. Eller göra en global function som du efterfrågar med varje $_POST |
||
Svara med citat |
2013-08-06, 18:24 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
PHP-kod:
edit: https://github.com/symfony/Validator är annars en generell lösniing för att validera input från användare Senast redigerad av Nihilnovi den 2013-08-06 klockan 18:28 |
||
Svara med citat |
2013-08-06, 21:19 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
str_replace hanterar även arrays, så detta borde fungera:
PHP-kod:
|
||
Svara med citat |
2013-08-06, 23:58 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Egentligen så ska man väl inte använda $_POST alls som en källa kan man väl börja med. |
||
Svara med citat |
2013-08-07, 00:12 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2013-08-07, 08:59 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Förstår inte heller vad du menar med att man inte ska använda $_POST som källa. Det är helt enkelt källan som innehåller data i ett postat formulär. |
||
Svara med citat |
2013-08-07, 09:25 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja jag har 1 meddelandefält och typ 20 h och km fält så gå igenom hela $_POST fungerar tyvärr inte, jag får väll gå igenom dem alla en och en. Kan inte hjälpa det, är bara lite lat och hoppades på någon fiffig lösning som jag hade missat, men str_replace "here i come"...
|
||
Svara med citat |
2013-08-07, 09:52 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns som standard i html5:
Kod:
<form action="#"> <input type="number" step="any" /> <input type="submit" value="Skicka" /> </form> |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|