FAQ |
Kalender |
2016-06-30, 23:08 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller på att göra en timrapport i Acrobat Pro DC åt en kund där personalen ska kunna fylla i en pdf och maila in en gång i månaden.
Vet inte vart det går fel men när man skriver i formuläret så syns å ä ö ända tills man klickar bredvid den aktuella textrutan, då blir de bokstäverna plötsligt osynliga. Har sett fenomenet på andra formulär online tidigare. Vad gör jag för fel? |
|||
Svara med citat |
2016-07-01, 00:02 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
kan inte svara på din fråga, men har du testat skapa samma pdf med nitro pdf?
Ibland hjälper det att testa olika program. |
||
Svara med citat |
2016-07-01, 06:16 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
Svara med citat |
2016-07-01, 11:02 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Testat detta? https://forums.adobe.com/thread/1995851
Första träffen på google. |
||
Svara med citat |
2016-07-01, 11:47 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det konstiga är att å ä och ö finns synliga när man fyller i just den textrutan man håller på med i formuläret. Det är när man markerar en annan textruta eller utanför pdfdokumentet bokstäverna blir osynliga. De blir synliga när man markerar den aktuella textrutan igen. |
|||
Svara med citat |
2016-07-01, 16:28 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2016-07-04, 20:22 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tackar för svar men inget av det som föreslagits funkar.
Får fundera när tid finnes. |
|||
Svara med citat |
2016-07-05, 22:11 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Låter som ett problem med typsnitten.
Det är inte så att typsnittet ändras när fältet blir redigerbart? Isf skulle det kunna vara så att det andra typsnittet inte stödjer åäö. |
||
Svara med citat |
2016-07-09, 00:34 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om du vill lösa det snabbt tycker jag du skall lägga upp ett annons på freelancer.com där du tydligt men enkelt på titeln och jobbförklaring berättar vad problemet är och att du söker PDF/Adobe expert för snabb jobb. 5-10 dollar bör mer än räcka. Jag har till och med anlitat folk för att förbreda mig inför olika prov i skolan Så nästa gång du har något du fastnar vid som är teknisk, anlita andra, 5-10 dollar är mycket pengar i andra länder. Senast redigerad av Lindalicious den 2016-07-09 klockan 00:37 |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|