FAQ |
Kalender |
2008-07-12, 16:15 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en kanon meny som jag vill använda men får inte till det riktigt..
Jag har en index.php som hämtar menu.php där den skall vara. Se sidan: http://jbnx.org/medialt/ Menyn på den sidan är menu.php --> KOD: <?php include ("config.php"); $connection=mysql_connect($dbserver,$dbuser,$dbpas s) or die ("Die Verbindung zum MySQL-Datenbankserver ist fehlgeschlagen"); mysql_select_db($db) or die ("Die benötigte Datenbank konnte nicht gefunden werden"); echo "<a href=\"index.php?show=0\">",$home,"</a> - "; if(empty($show)) { $get_main=mysql_query ("SELECT * FROM $maintable ORDER BY ID"); while ($row=mysql_fetch_object($get_main)) { echo "<a href=\"index.php?show=",$row->ID,"&",$row->LINK,"\">",$row->NAME,"</a> - "; } } if (!empty($show)) { $upper_main=mysql_query ("SELECT * FROM $maintable WHERE ID < $show ORDER BY ID"); while ($row=mysql_fetch_object($upper_main)) { echo "<a href=\"index.php?show=",$row->ID,"&",$row->LINK,"\">",$row->NAME,"</a> - "; } $lower_main=mysql_query ("SELECT * FROM $maintable WHERE ID > $show ORDER BY ID"); while ($row=mysql_fetch_object($lower_main)) { echo "<a href=\"index.php?show=",$row->ID,"&",$row->LINK,"\">",$row->NAME,"</a> - "; } $selected_main=mysql_query ("SELECT * FROM $maintable WHERE ID = '$show' ORDER BY ID"); while ($row=mysql_fetch_object($selected_main)) { echo "<a href=\"index.php?show=",$row->ID,"&",$row->LINK,"\">",$row->NAME,"</a> - "; } echo " "; $sub=mysql_query ("SELECT * FROM $subtable WHERE MAIN = '$show' ORDER BY MAIN"); while ($row=mysql_fetch_object($sub)) { echo "<a href=\"index.php?show=",$row->ID,"&",$row->LINK,"\" target=\"_self\" style=\"font-size=8pt;\">",$row->NAME,"</a> - "; } echo " "; $sub2=mysql_query ("SELECT * FROM $subtable2 WHERE MAIN = '$show' ORDER BY MAIN"); while ($row=mysql_fetch_object($sub2)) { echo "<a href=\"index.php?show=",$row->ID,"&",$row->LINK,"\" target=\"_self\" style=\"font-size=8pt;\">",$row->NAME,"</a> - "; } } ?> menyerna finns i 3 nivåer - Huvudmeny -> Undermeny -> Under Undermeny Jag vill att undermenyn skall vara "fast" och inte försvinna när man klickat på ett val på den.. Hur kan man göra ? |
||
Svara med citat |
2008-07-12, 16:27 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har inte kollat igenom koden men vill du verkligen ha felmeddelanden på tyska? =)
2008-07-12, 17:31 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-07-12, 19:28 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
just nu fungerar inte koden så. man får bygga om den så att show står för undermeny och t ex show2 är för under-undermenyn i querystringen
|
||
Svara med citat |
2008-07-12, 20:13 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-07-12, 23:20 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-07-13, 00:49 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
word, fast ibland kan man inte rå på problem som webbhotellen kan ha och då är det bättre med beskrivande felbeskrivning. Gärna komplementera med ngt sorts loggning.
|
||
Svara med citat |
2008-07-14, 11:29 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ett "sidan är tyvärr just nu otillgänglig"-meddelande är det minsta man bör kunna vänta sig som besökare. |
|||
Svara med citat |
2008-07-15, 00:30 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
jag satte inte igång en disskusion för att diskutera felmeddelanden... tack för ett vettigt svar iaf.. men jag vet ändå inte hur jag skall göra..
|
||
Svara med citat |
2008-07-15, 12:25 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
I allmänhet är det ganska osannolikt att någon kommer och sätter sig in i lösryckta kodsnuttar och sedan dessutom lägger ner tid på att presentera en lösning utan motprestation. Det bästa är alltid att söka på nätet och lära sig själv det man behöver för att lösa problemet. |
|||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|