FAQ |
Kalender |
2008-07-29, 00:46 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har mig ett trådlöst bredband privat, men använder det uteslutande i näringsverksamheten.. är det okej att ta in kostnaden i företaget och dra momsen? Skillnaden borde ju inte vara så stor, enda som skiljer är att det inte står företagsnamnet på fakturan.
|
||
Svara med citat |
2008-07-29, 01:48 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det borde vara lugnt, men jag skulle ringa operatören och be dem lägga till ditt företagsnamn som c/o el. likn. på faktureringsadressen för säkerhets skull.
|
|||
Svara med citat |
2008-07-29, 08:00 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fast ofta är det ju så att det kostar ganska mycket mer för företagare.
Telia mobilt bredband kostar 199kr/mån för privatpersoner. För företag kostar motsvarande 199kr+moms/mån. |
|||
Svara med citat |
2008-07-29, 10:25 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-07-29, 10:49 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Där har du också en utmärkt motivering till varför det står på dig privat. Det blir billigare för företaget.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-07-29, 11:20 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-07-29, 11:51 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Använder du ditt bredband uteslutande till din näringsverksamhet?
Om du inte gör det, så ska det (väl?) förmånsbeskattas, och då är det tveksamt om det är billigare. Mitt företag har ingen bredbandsuppkoppling, utan snyltar på min privata. Det kanske är dumt, men det är iallafall inget fiffel |
|||
Svara med citat |
2008-07-29, 12:05 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Valde att göra som så för att enklare kunna hålla isär privat och näringens bruk av datorerna. Nu har jag dock börjat fundera på om man kan lyfta in kostnaden för trådlösa bredbandet i företaget. Lite luddigt läge kanske, men tycker det borde vara okej. Jag menar, äger jag två datorer och två abonnemang privat, borde det ju vara helt okej med masen om jag tar kostnaderna för ett av abonnemangen på företaget, då det används till datorn jag använder i företaget. Känns ju lite ruttet att behöva skaffa ett tredje abonnemang bara för att få över kostnaden på företaget. |
||
Svara med citat |
2008-07-29, 23:19 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Sluta tramsa; lyft in allt i firman och dra av det. Inga problem!
|
|||
Svara med citat |
2008-07-30, 21:02 | #10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kan inte mer än att hålla med. Lyft in skiten.
Så länge du har papper på allt du drar är det inga probs. Skulle du få revision är inte några hundringar i månaden ditt stora problem. |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|