FAQ |
Kalender |
2009-08-04, 09:01 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vill jag ha feedback på en prisjämförelsesajt för datorprodukter. Finns väl egentligen inte så mycket innehåll men vill höra från andra håll hur den funkar design mässigt osv. Vart så less då den gamla buggy (TBG) inte längre funkade så jag har försökt att göra något liknande. Det enda jag egentligen är ute efter är en snabb sida med bra överblick, dvs man behöver inte klicka sig runt på sajten i 100 år innan man ens får se ett pris.
Vet att det är lite dåligt med sajter som indexeras just nu, har dragit iväg en massa mail men dom är inte direkt snabba på att svara och jag vill helst inte crawla sajterna utan föredrar textpriser. Så det jag undrar över är om man begriper någonting alls av sidan som besökare? Någon speciell produkt eller produkttyp som kanske fattas (har som ingen större koll på den här marknaden egentligen nåmer)? Är sidan snabb för dig som inte "sitter" på servern? Fungerar designen (om man ens kan kalla det för det)? http://www.compare.nu Tips på favorit datorbutiker tas gärna också :P |
||
Svara med citat |
2009-08-04, 09:31 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Väldigt snabb sida! Och ja sidan skulle vara helt perfekt om det inte var för hur den ser ut.. Kunde vart snyggare design
|
|||
Svara med citat |
2009-08-04, 09:50 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Snabbt som tusan gick det, men upprepar ovanstående... kunde nog behöva lite mer tilltalande design. Får man fråga hur du importerar priserna, erbjuder alla butikerna feeds till vem som helst? Såg inga spår av produktfeeds ifrån TD, CJ eller Zanox... brukar ju vara syftet med såna här sajter : )
Saknar: sökbox, produktinformation (om inte annat för SEO-syften), liknande produkter. Betygsätta leverantörer är trevligt att göra också. |
||
Svara med citat |
2009-08-04, 09:59 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nej alla erbjuder inte feeds och textpriser till alla. Därför jag crawlar vissa sajter :P Finns inga affiliate länkar eller något liknande. Syftet har egentligen bara varit att jag saknat buggy och sen såg jag det som ett bra tillfälle att lära mig lite nytt som att bygga en spindel för att uppdatera information m.m. Som förövrigt är helt webbaserad och sköts via admin gränssnittet. Dock är det lite drygt då det tar typ 30 timme att konfigurera spindeln för varje sajt är ju iof en engångs grej men ändå. |
||
Svara med citat |
2009-08-04, 10:58 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Använd nån av alla "gratis" designer som finns där ute då ? ingen vill ju besöka en ful sida
|
|||
Svara med citat |
2009-08-04, 13:47 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tog mig friheten att designa om sidan lite själv, hoppas det var ok!
Startsida Produktinfo Möjligt att ingen tyckte att det var bättre, men om du skulle vilja ha psd-filen så bara pm:a. |
||
Svara med citat |
2009-08-04, 14:20 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tips på sådana populära märkes saker tas gärna emot. Skulle gärna se1-3 av de populäraste och eller bästa sakerna i varje kategori. |
||
Svara med citat |
2009-08-04, 15:04 | #8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
synd att priserna inte stämmer med det som presenteras på butikens sida, men det kanske är för att dom inte hämtas i realtid?
|
||
Svara med citat |
2009-08-04, 16:29 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nu ska designen vara uppdaterad. Är dock min första riktiga PSD fil jag kodar så kom gärna med klagomål på alla fel jag gjort så jag lär mig något |
||
Svara med citat |
2009-08-04, 16:32 | #10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
;-)
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21' ODBC driver does not support the requested properties. /index.asp, line 15 |
|||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|