FAQ |
Kalender |
2005-11-07, 11:45 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tittade i webbhotellsguiden men såg inget om Active24 där. Någon som har erfarenheter av dom?
Har Loopia idag (som Active24 ju köpt!), men dom klarar inte av att leverera MSSQL (utan bara MySQL) och kan heller inte säga NÄR dom kommer kunna erbjuda detta. Active24 har något som kallas Webbhotell Developer som verkar intressant med ASP.NET och MSSQL till ett hyfsat månadspris. Någon som använder detta? Hur funkar deras support/admin-GUI/...? Funkar det bra att flytta sina domäner till dom? Annat bra att veta? Eller kanske bättre alternativ??? /Gastronomen Gastronomen Sverige Din blogg för svensk gastronomi http://www.gastronomen.se |
||
Svara med citat |
2005-11-07, 13:01 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har haft active24 på några enstaka mindre sajten jag utvecklat. Aldrig haft problem med dem men som sagt - enbart asp och access db i mitt fall.
|
||
Svara med citat |
2005-11-07, 21:44 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har lite med dem att göra då och då. Tycker de är lite onödigt dyra och deras kontrollpanel lämnar mycket att önska. Supportgränssnittet är rätt ok och de är mycket bra att ha att göra med per telefon, mycket hjälpsamma. Har aldrig haft några problem med domänflyttar, varken från eller till dem (om inte den andra parten krånglat förstås).
|
||
Svara med citat |
2005-11-08, 07:48 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Active 24 är enligt min mening ett företag som växt sig över huvudet och tappat kontakten med allt som goda kundrelationer heter. räkna med 30 min i kö om du prata med supporten (sist avbröt en operatör min väntan och frågade om dom skulle ringa upp mig när supporten fick chansen, dom ringde 2 dagar senare).
Kontrollpanelen är hemsk. Om du har konto i linux kan man få åka på att sätta attribut själv på alla filer man laddar upp till ftp:n... ehm. ja.. det är mina erfarenheter. |
||
Svara med citat |
2005-11-12, 14:09 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag är återförsäljare för Active 24, funkar fint.. jag sköter support till "mina" kunder..
|
||
Svara med citat |
2005-11-16, 16:52 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gick på Active24-julerbjudande om att köpa domännamn. Inga problem så länge du inte vill peka namnet på en sajt vilket man ofta vill göra. Men då måste du köpa pekning eller host av dom....inte så roligt då dom är typ fetdyra
Nåja, jag lärde mig min läxa och flyttade mitt domännamn till annan registrar. |
||
Svara med citat |
2007-02-06, 12:19 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För en kundräkning har jag nu skickat samma supportärende två gånger (31/1 samt 4/2) till Active24 utan svar. Satt nu idag i deras supporttelefon i 8 minuter och sen kopplade den vidare men ingen svarar så efter 3 minuter gav jag upp. Får rekommendera kunden att flytta till ett annat webbhotell.
|
||
Svara med citat |
2007-02-06, 12:54 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft med dem att göra under en praktik för "kunds" räkning.
Det är mycket av jargongen: "Jag lämnar över det till teknisk support" och så vidare. Och som ursäkter till en rad förseningar och rena blundrar; som att byta kontotyp men strunta i att peka om domännamn, så hävdade de att sådant som egentligen var supportärenden inte skulle gå till sälj och så vidare. Vid tillfälle la de även på mitt i samtalet, ringde inte tillbaka och lyckades dessutom registrera ett Windowskonto utan .NET. Allt som allt tog en uppgradering av konto, byte av plattform och ompekning av domännamn över fyra veckor. Detta var också på den tiden då de hade kontoutrymmen på 50mb för motsvarande samma pris som de har idag, då de delar ut 2 gigabyte. Vi hade en säljansvarig som var under all kritik. Han hade avslutade samtalet med darrande röst och uttryckte sina innersta förhoppningar om att han slapp höra av oss igen. Nej, Active24 rankar jag inte särskilt högt. Det hade varit en sak om de var ärliga och kunde erkänna sina misstag och inte hade fått mothugg av supportpersonalen för att vi skulle ha "påmint dem tidigare". |
||
Svara med citat |
2007-02-06, 13:07 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag hade heller inte rekommenderat active24 tyvärr, beställde 25+st domännamn genom dom för något/några år sedan och efter otaliga mail till supporten och dom lovade fixa blabla , men inga domäner syntes till minst. Efter några veckor tröttnade jag och beställde genom annan registar.
Mycket märkligt sätt att behandla sina kunder på. Men dom kan ju ha bättrat sig! |
|||
Svara med citat |
2007-02-12, 20:13 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man nu ska fortsätta prata om erfarenheter från dom, så vill jag nämna att sedan nyår (då mamut tog över dom) så är deras service och support katastrofal i mina ögon. Har lyckats få en ny kontaktperson i norge nu, samt numret till norska supporten (kortare telefonkö och enklare att komma fram än svenska) men handläggningstiden hos dom är lång, segdragen och har flera kunder till mig som valt att byta webhotel. Bla. så släckte aktive24 ner en mailserver som drabbade flera av mina kunder, vilka fick vara utan mail i ca 40h, och utan våra servrar på vägen så hade all mail gått förlorad, innan den kom upp igen. Vad som skulle göras var att peka om mx, samt skapa nya mailboxar på nya mailservern (vilket de skulle tvinga mina kunder att göra, ålder 45+ utan större datorvana, samt ett problem som innebar att man inte kunde skapa nya mailboxar på den aktuella servern)
|
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|