FAQ |
Kalender |
2009-10-02, 13:25 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon som kan tipsa om bra mail hosting dit många domäner (hundratals) kan kopplas?
Varje domän (kund) ska kunna skapa och ändra sina egna mailkonton. Respektive domän (kund) ska alltså få sin egen lilla kontrollpanel för mail. Varje domän (kund) ska få ca 10 e-postadresser och minst 100 MB utrymmer per låda. Det spelar ingen roll var i världen så länge det inte känns segt. Bra spamfilter är ett krav. |
||
Svara med citat |
2009-10-02, 13:29 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Google Apps for Domains?
|
|||
Svara med citat |
2009-10-02, 14:25 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja Gmail är ett alternativ. Mailen fungerar ypperligt, men jag skulle vilja slippa kalendern och framför allt dokument. Helst ska det vara renodlad mail.
Om det går skulle det också vara trevligt med ett billigare alternativ än 500 kr per domän (utan reklam). |
||
Svara med citat |
2009-10-02, 14:32 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det går absolut att inaktivera allt "lull-lull".
|
|||
Svara med citat |
2009-10-03, 01:50 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Annars "känns" det som en cpanel eller DirectAdmin konto med bara mail. Har själv ett US ÅF konto på 10gb sen 3 år tillbaka går som tåget, har mest mail där, 10gb = ca $3 månaden, rymmer ca 100 konton enligt din beräkning.
|
||
Svara med citat |
2009-10-03, 10:35 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag själv kör http://wopsa.se och http://manufrog.se där då det sistnämnda är synnerligen prisvärt.
|
||
Svara med citat |
2009-10-05, 12:11 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Stefan, du har helt rätt i att man kan ta bort "services". Det har jag inte sett förut. En lite udda process där det kan ta upp till 30 min innan länken försvinner. Då blev Gmail klart intressant.
Tack SajtXL och peranders för era förslag! SajtXL, vilken är din leverantör? Peranders, det blir tyvärr ganska dyrt om jag räknar rätt, drygt 30 tusen per år för några tusen konton. |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|