FAQ |
Kalender |
2010-12-15, 01:42 | #1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har ett 15-tal äldre 10/100 24-p switchar från Cisco/HP som jag fått från ett företag som bytt ut sina. Modellerna är Catalyst 2900 XL 100BASE-FX, HP ProCurve 10/100 Hub 24p
Har ni någon aning om hur jag kan göra mig av med dem? Har försökt sälja på Blocket för 300 styck, men utan resultat. Kan tilläggas att de väger mycket, så kanske sälja som metallskrot någonstans? Har bil och kan transportera dem inom Stockholm. |
||
Svara med citat |
2010-12-15, 19:12 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skänk dom till Erikshjälpen. Då hamnar dom i alla fall inte på skroten direkt...
I dagar som dessa är väl 24 portas switchar som de du har inte överdrivet efterfrågade... Jag har själv en 24 portar ProCurve liggande i en låda!! Hemma användare vill väl ha nåt utan fläkt, företag som har behov av så många portar köper väl direkt från Dustin, InWarehouse eller annat där garanti ingår... Nej, jag vet inte. Det finns säkert någon som vill ha, men sen gäller det att du hittar denna någon vid rätt tillfälle!! |
||
Svara med citat |
2010-12-15, 19:57 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kolla med IT-Auktion.se, dom säljer all möjlig it-junk.
|
|||
Svara med citat |
2010-12-20, 06:30 | #4 | ||
|
|||
|
Jag är aktiv i en idéell förening som kan behöva några stycken för vi ska bygga ut föreningens system så det får bättre kapacitet. Vi ska installera nytt tidtagningssystem om planerna går i lås och då kommer det behövas en hel del kringutrustning som datorer, skrivare, nätverkskablar, switchar m.m.
Behöver inte vara de senaste, vi har idag en Windows 95 burk med 8 bitars ISA-bus (ja det är äldre än stenålder) för tidtagningen. PM:a om det är av intresse att skänka detta till föreningen. Föreningen heter Västerorts RC Sportklubb (www.vrcsk.se ) och pysslar med Radiostyrd Bilsport (RB), ca 370 medlemmar (10% av alla organiserade RB-organiserade medlemmar i Sverige). |
||
Svara med citat |
2010-12-20, 12:01 | #5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-12-20, 13:32 | #6 | ||
|
|||
|
Citat:
1-2 laserskrivare varav en gärna får ha en gammal hedellig paralellport och funka med Windows 95C. 2-3 Switchar Samt något hundratal meter med TP-kabel. Även Vattensäker el-kabel för utomhusbruk skulle sitta fint med något hundratal meter. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-12-20 klockan 13:38 |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|