FAQ |
Kalender |
2014-03-25, 17:26 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
"Imorgon börsnoteras svenskbolaget King. Och bolaget har inför noteringen passat på att göra en omstrukturering som underlättar skatteflykt, i likhet med flera andra teknikjättar."
Läs mer: http://www.va.se/nyheter/king-grunda...gn=unspecified |
|||
Svara med citat |
2014-03-25, 20:29 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är ju förväntat att dom skulle göra något liknande
|
||
Svara med citat |
2014-03-26, 00:29 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ah, inte speciellt förvånande.
Undra hur många svenskar som finns i Malta nu för tiden btw. |
|||
Svara med citat |
2014-03-26, 08:32 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
Svara med citat |
2014-03-26, 09:12 | #5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag vill betala skatt
|
||
Svara med citat |
2014-03-26, 09:16 | #6 | ||
|
|||
|
Då kan du göra det, även folk kanske lära sig betala faktiskt skatt dom kostar med. Inte betala lägre skatt än dom kostar samhället och låta rika få stå för deras övriga kostnader.
Lägg till 100 miljoner extra i skatt med så blir du säkert nöjd. |
||
Svara med citat |
2014-03-26, 09:57 | #7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
sorry OT: Tycker man ska bidra efter förmåga. Har man mycket pengar kan man hjälpa många människor. Pengar och flygresor gör dig inte till en bättre människa.
|
||
Svara med citat |
2014-03-26, 10:23 | #8 | ||
|
|||
|
Citat:
Bättre människa? Nej men gillar leva lyxliv och resa världen över utan vara en slav. Och jag bidrar redan betydligt mer än allra flesta, har anställda samt skapar tillväxt och genom spendera pengar till folk som faktiskt jobbar för sitt liv. Det är arbete o produktion, tjänster som genererar tillväxt o framtid. Inte bidragstagare.. Idag får dom rika betala för folkets levnadsstandard för folk inte kan anpassa sig till faktiskt kostnader o det dom har råd till. Jag har inte precis lust betala folk semester eller utbildning när dom själva inte betalar skattenivå för deras kostnad är. Och hatar alla uber idioter som säger vi har fri utbildning och sjukvården i Sverige, det är inte sant då man måste betala skatt. Så skulle nog säga Sverige har världens dyraste sjukvård i verkligheten för vissa. |
||
Svara med citat |
2014-03-26, 11:04 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tvivlar på att Sverige har världens dyraste sjukvård. Bedövning kostar knappast 29 200 kr i Sverige. Hänvisar till den här bilden: |
||
Svara med citat |
2014-03-26, 11:13 | #10 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag har dock privat betalat en person sjukvård operation på privat sjukhus utomlands, och kostnad blev fika pengar typ ändå. Medicin är regler rätt dyr med, inte många som betalar faktiska pris i Sverige för ens. Men kostnad som går se på bild är dock inte alls farlig kostnad i sig, även om jag nu inte ser vad det handlar om o dagar. Hade garanterad blivit betydligt dyrare i Sverige om man betala utan statlig pengar inblandade. |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|