FAQ |
Kalender |
2014-07-07, 11:59 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Piratpartiet gjorde ett katastrofval till EU-parlamentet i våras. Med bara 2,2 procent av rösterna förlorade partiet båda sina platser i EU-parlamentet.
Nu går den tidigare EU-ledamoten Amelia Andersdotter till hård attack mot partiledaren Anna Troberg, och anklagar henne för att sätta sin egen lön framför partiets framtid. Läs mer: http://www.idg.se/2.1085/1.568767/ja...r-piratpartiet |
|||
Svara med citat |
2014-07-07, 17:22 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett parti som vill slopa säkerhetskontrollen för inrikes flyg är inte mycket att rösta på. Samhällsfientligt.
|
|||
Svara med citat |
2014-07-08, 06:23 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så här är det alltid med uppstickarna. Svenskarna anser inte att EU-valet är viktigt och därför slänger man bort sin röst på skit. I Riksdagsvalet 2010 var ju Piratpartiet helt uträknade.
2004 var det Junilistan som gjorde succé 2009 - Piratpartiet 2014 - F! Varje gång så åker de ut efter en mandatperiod som tur är. |
||
Svara med citat |
2014-09-01, 20:40 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant, hur ser människorna i det här forumet på piratpartiet? Har de många anhängare här eller är folk för smart och ser igenom deras ihåliga agenda. Kanske behövs lite mer än bara nerladdningsregler för att behålla samhället... =)
|
||
Svara med citat |
2014-09-02, 08:30 | #5 | ||
|
|||
|
Piratpartiet är ett vänsterparti och detta forum skulle jag säga till huvuddelen består av borgerliga väljare.
|
||
Svara med citat |
2014-09-02, 08:46 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är definitivt inte en borgerlig väljare men Piratpartiet skulle jag inte ta i med tång ens.
2014-09-02, 14:51 | #7 | |||
|
||||
|
||||
Svara med citat |
2014-09-03, 08:15 | #8 | ||
|
|||
|
|||
Svara med citat |
2014-09-03, 10:22 | #9 | ||
|
|||
Administratör
|
Även jag som var rätt positiv till Piratpartiet (trots att jag aldrig röstat på dom) har blivit allt mer negativ. När de börjar prata om vård, försvar, jämnställdhet osv i sitt valmanifest är de för mig ett tämligen värdelöst parti. Det finns många andra som är mycket mer kompetenta på de områdena. Ett friare internet och en värld med mindre intellektuella murar var ämnena där jag tyckte att ett fåtal piratpartister skulle kunna göra skillnad.
2014-09-05, 23:34 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker att piratpartiet driver viktiga frågor och de verkar faktiskt ha fått lite saker gjort nere i EU. Även om jag hatar att säga det så skulle partiet förmodligen mått bra av att haft med lite erfarna politiker.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|