FAQ |
Kalender |
2006-10-12, 23:28 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla,
Jag har skaffat mig en banner hos blocket och den ska ha minst 1 miljon exponeringar under en månads tid, det betyder att lite över 30 000 visningar om dagen lokalt i Stockholm. Jag har försökt hitta min annons under blocket och lyckats ett fåtal gånger men det är mest datingbanners m.m. och jag har haft ett besökantal på 7 personer under en dag med min banner med måtten 468*60 Jag tvivlar starkt på att annonsen visas så mycket som dom utlovar, 7 klick på en dag! Jämför jag med vanlig Google adwords annonsering så har jag minst 10 klick på runt 500 visningar. Lägger jag in en vanlig annons för 20:- så har den fler visningar under tiden den ligger högt i listan än min dyra banner har, är det någon annan som har bra eller dåliga erfarenheter av blocket? /Peder |
||
Svara med citat |
2006-10-13, 00:08 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
"De" kallade sig för Medianet (.se) |
||
Svara med citat |
2006-10-13, 00:13 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Stämmer bra, jag och min flickvän har försökt hitta annonsen under kvällen och gjort ett hundratal klick på dom olika kategorierna utan att få fram en enda gång min annons/banner så det är ju inte konstigt att den inte genererar mer än 7 klick på en dag!
Vet någon vad man har för rätt enligt konsumentköp lagen att avbeställa en påbörjad tjänst? Det känns som att kasta pengarna i sjön! |
||
Svara med citat |
2006-10-13, 00:16 | #4 | |||
|
||||
|
Påpeka det istället och be de visa statistik eftersom det handlar om ganska många tusen kronor. 7 klick om dagen är inte värt så mycket pengar. Men å andra sidan ger inte den bannerstorleken så många klick överhuvudtaget.
|
|||
Svara med citat |
2006-10-13, 00:26 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom anser att bannern är för dåligt utformad och tycker att man måste förtydliga med texten klicka här och ge något special erbjudande.
Men att inte lyckas få fram en banner med över hundratals klick så är det ju inte konstigt att folk inte klickar heller. Även om det är ett dåligt bannerformat! |
||
Svara med citat |
2006-10-13, 00:31 | #6 | |||
|
||||
|
Visa din banner här så kan vi se va det är, vilken kategori i stockholm ligger du under?
|
|||
Svara med citat |
2006-10-13, 00:34 | #7 | ||
|
|||
|
Får man fråga hur mycket du betalade och förnamn på säljaren?
Vad gäller dina siffror så är dom nästan rimliga. Blocket har 260.000.000 sidvisningar per vecka = ca 35 miljoner per dag. Dina 30.000 är mindre än 1/1000, alltså din annons visas var 1000:e sidladdning. Om man sedan tänker på att 468x60 är ett dåligt format som i dessa sammanhang har en CTR på ca 0.1-0.2% (av 30.000) ger det 30-60 klick per dag. |
||
Svara med citat |
2006-10-13, 01:28 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Så här ser den ut ungefär, fast den här är 486*60 och inte 468*60
Vad tror ni däremot, har man någon chans att bryta ett kontrakt, fick betala 10 000+moms för en månads visning. Vad säljaren heter tycker jag är irrelevant, men det är Medianet som säljer annonser till blocket. |
||
Svara med citat |
2006-10-13, 01:41 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En ganska svårläst banner tycker jag....kanska ska fundera på en som sticker ut lite mer? Den smälter in väldigt mycket med Blockets design och jag tror inte jag skulle ge den mycket uppmärksamhet tyvärr...
|
|||
Svara med citat |
2006-10-13, 02:28 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Att köra samma bakgrund hela tiden och bara byta fontstorleken fungerar inte bra på banners. Det är i fall som dessa det verkligen är värt pengarna att anlita en utomstående part för att göra ett arbete. Det är inte riktigt värt att lära sig hur man skall göra som lekman för att fixa en bra reklam.
|
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|