FAQ |
Kalender |
2008-05-07, 01:58 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Jag har en till tråd om just denna laptop, där jag skrev om att skärmen är fladdrig. Nu är nästa problem att den slutat ta emot laddning trots att adaptern sitter i. (Sakta men säkert så slutade den ta emot laddning mer o mer, tidigare fick man sätta in sladden om igen ett par gånger, nu senast idag så har den slutat reagera helt på laddaren.) Vad kan det bero på? Någonting som släppt inutti laptopen? Kabel? Skulle gärna vilja ha tips och erfarenheter.. tackar så mycket för hjälpen.. mvh/Alper EDIT: Det är en DELL Latitude C640 med orginal adapter. |
|||
Svara med citat |
2008-05-07, 02:56 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du känner någon som har en likadan så börja med att låna en nätadapter och testa om det blir någon skillnad.
|
||
Svara med citat |
2008-05-07, 08:28 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Min brukar också klydda ibland men det är bara till o starta upp windows och sen sätta in laddaren, fungerar på min.
|
|||
Svara med citat |
2008-05-07, 09:05 | #4 | ||
|
|||
Banned
|
Släng den och köp en mac
Skämt åsido, testat att byta ut batteriet |
||
Svara med citat |
2008-05-07, 14:21 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Prova att ta ut batteriet och sätt tillbaka det ett par gånger. Har varit med om på en bärbar att det var batteriets kontaktdon som hade ärjat när den datorn hade liknande laddningsproblem som du.
// Tony |
||
Svara med citat |
2008-05-07, 14:36 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du en liten diod som lyser på laddaren och den slockar när du kopplar in laddaren till datorn så indikerar det på kortslutning ... hände mig för ett par år sedan!
Efter x antal samtal med Dell etc så kom tekniker ut och det löste sig! |
|||
Svara med citat |
2008-05-09, 11:19 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle prova med ett nytt batteri. Fungerar inte det så kan det eventuellt vara fel på moderkortet. Jag hade samma problem tidigare, då fick jag moderkortet bytt på garantin. Det hade gått sönder och det gick inte att ladda batteriet då heller.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|