FAQ |
Kalender |
2008-11-05, 16:30 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan
Fortsättning på tråd: ----------------------------------------------------------------------------------------------------- När ändå Kreditor finns här i tråden så kan man passa på att fråga. Varför har ni 24 månaders bindningstid på ert avtal? -------------------- Enixa.com -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Bindningstiden på våra avtal är givetvis som allt annat en förhandlingsfråga. Det finns företag som har 36 månader och de som har 12 månader. Generellt är det givetvis som så att vi ser en relation med vår kund som något långsiktigt. Kreditor satsar idag mycket resurser på att arbeta fortlöpande med hur vi kan öka våra kunders försäljning. Vi har till exempel vår kundtidning med tips, snabbkassa.com, kampanjer på delbetalning som bara några av de satsningarna vi gör. Därmed är det också viktigt för oss att vi gemensamt med kunden ser på relationen långsiktigt därmed skriver vi långsiktiga avtal för vi satsar hårt och långsiktigt på relationen. Med vänliga hälsningar |
||
Svara med citat |
2008-11-05, 17:02 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ni är också alltid välkomna att kontakta mig direkt med frågor.
08-12012001 eller sebastian.siemiatkowski[a]kreditor.se Mvh Sebastian |
||
Svara med citat |
2008-11-05, 19:00 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Långsiktiga relationer får man inte genom att skriva på långa avtalstider, det får man genom att ge bra service till kunden.
|
||
Svara med citat |
2008-11-05, 19:46 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Med den anledningen i bagaget, varför får kunderna då chans att "förhandla" om bindningstiden? Vill ni bara ha långsiktiga relationer med vissa kunder? |
|||
Svara med citat |
2008-11-06, 01:59 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Långa bindningstider är allt annat än långsiktigt.
Jag har aldrig varit med om annat än att ju längre bindningstid desto räddare är leverantören att tappa kunden och desto vanligare är det att det finns en anledning att kunden är missnöjd. Långa bindningstider är ett sätt för leverantören att binda fast kunden så de inte kan lämna relationen med leverantören fast de är missnöjda, någon annan anledning finns inte att ha långa bindningstider. |
||
Svara med citat |
2008-11-06, 09:06 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är sällan man behöver byta leverantör av något slag om det är en bra tjänst som levereras, men man vill ha en bakdörr öppen om det inte blir som man förväntat sig. En liten fråga till: Har ni några betalmoduler på gång till Prestashop och Magneto ? |
||
Svara med citat |
2008-11-06, 10:14 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
PS. Ett tips till dom som tycker att de sitter fast i avtal med för långa uppsägningstider är att redan nu säga upp avtalet för villkorsändring, sen kan ni i lugn och ro förhandla om bättre villkor under uppsägningstiden även om ändå tänkt ha kvar samma leverantör. DS |
||
Svara med citat |
2008-11-06, 10:57 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan
Oj det var ett hett ämne detta med långa avtalstider. Det är ju tråkigt om det ska uppfattas som något negativt. Definitivt något vi får ta med oss och fundera över igen. Vad gäller betalningsmoduler, kan inte säga annat än att det är bråda tider på Kreditor och mycket att göra varför moduler inte alltid hinns med. Vi har organiserat om oss lite för att göra det tydligare vem som har ansvaret för att se till att vi har alla de senaste modulerna. Vad gäller just dessa lösningar så kan jag säga att för den som är villig att hacka ihop en modul eller två, så är vi villiga att betala för det. Det är bara att höra av sig till mig om någon sitter på den kompetensen och sugen. Jag ska undersöka saken med denna specifika modul och se vad vi kan göra. Mvh Sebastian |
||
Svara med citat |
2008-11-06, 11:09 | #9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-11-06, 12:26 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Samtidigt är det ju extremt olyckligt om man ska uppleva det som att frågan behöver ställas här för att den ska tas på allvar. Normalt tror jag så inte är fallet men jag uppmanar alla våra kunder att fylla i vår nöjdhetsenkät som vi precis gått ut med så vi kan fånga upp bättre vilka områden som behöver stärkas upp!
Mvh Sebastian |
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|