FAQ |
Kalender |
2009-07-29, 11:26 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste eventuellt flytta en site med deadline inom en vecka. Nu är det så att denna site rankar väldigt bra på en sökterm och besöks dagligen av google. Hur bör jag göra för att minimera skadan, google kommer på besök o ser att den är nere tillfälligt..
Sett att man kan sätta en tag för hur ofta google ska besöka siten, kan jag bara skicka in denna tillfälligt o sätta den till 2 veckor och undertiden så ska google inte komma tillbaka o jag hinner med flytt och ompekning av domänen? |
||
Svara med citat |
2009-07-29, 13:10 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du ska skicka HTTP-kod 503 (Service Unavailable) under tiden du är nere. Det är ett tillfälligt felmeddelande och innebär att tjänsten är nere för underhåll, men kommer tillbaka snart.
http://googlewebmastercentral.blogspot.com...-googlebot.html |
|||
Svara med citat |
2009-07-29, 14:47 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du ser till att allt är på plats på den nya servern innan du byter nameservers, så behöve sidan aldrig vara nere heller.
|
||
Svara med citat |
2009-07-29, 14:52 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-07-29, 14:52 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-07-29, 15:13 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom dns uppdaterar sig lite ojämnt kan det iofs va en idé att avaktivera all databasskrivning på den gamla servern om det finns användargenererat innehåll. Så att det inte skrivs olika saker till olika databaser.
Om det blir för jobbigt kanske det finns motiv för emilv's lösning.. |
||
Svara med citat |
2009-07-29, 17:30 | #7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det kommer inte att påverka din ranking. Inte heller om din sida ligger nere en kortare tid. Alla sidor kan ligga offline någon gång ibland. Det vet Google om. Skulle det mot förmodan ske någon förändring i din ranking så blir det högst tillfälligt.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|