Kom ihåg mig?

Ush vad nervös jag blir

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-05, 16:36 #1
redRemedys avatar
redRemedy redRemedy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Nykomling
redRemedys avatar

Min första stora sida är nu klar att betatestas.. Jag har redan fått 4-5 sidor fel från en profesionell testningsgrupp. Det var väldigt mkt som kan gå fel på en hemsida tydligen!

Jag skulle uppskatta om de största pentimetrarna i detta forum tog sig en liten titt.. Men döm inte föör hårt! Ni får ju bra tips på sidan och vem vet? Kanske tjänar du en slant på våra analyser? ..

www.plingdirect.com
redRemedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 16:54 #2
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Använder FF.
- Varför javascript när man röstar (och inte är medlem)? Irriterande med popupfönster, speciellt då sidan är omladdad och tom... Om jag stänger av javascript så stannar den på den blanbka sidan. Knappast snyggt.
- "Nätspel" öppnas i nytt fönster som sedan maximeras. maximeringen är irriterande eftersom 75% på min WinXP 1600x1200 är blank och innehåller bara syns upp till vänster.
- "Pilen" som du använder som knapp efter "läs mer", vid inloggning och efter alternativen i omröstningen passar bra vid "läs mer", men jag tycker den ser konstig ut i de andra två fallen. En klassisk knapp med text i stil med "ok" (eller "rösta" vid omröstningen) är vad jag förväntat mig.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 17:39 #3
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Använder mig av ordinär IE 6.0 om det skulle ha någon betydelse...

Well ett par punkter:
- När ett popup-fönster öppnas (t.ex. när trycker på en match under "Sport och Spel" som "Lången") så är det betydligt bredare än fönstret som öppnas, vilket resulterar i rullist i nederkant (inte snyggt). Längst ut till höger ligger i det här fallet någon form av reklam. Totalt onödigt då ingen skulle få för sig att rulla ut, bara för att sen se reklam... Likaså när jag vill använda någon av uträkningsnycklarna (fast här finns ingen reklam, utan bara en onödig rullist).
- Skulle önska lite mer marginaler vid "bildrubrikerna" i högerkanten under "sportnyheter" (alltså t.ex. "tvsport", "undersökning" och skadeläget) - och då främst i höjdled i tabellen. Texten (eller bilden i det här fallet) ligger för nära toppkanten om du frågar mig, du har vänstermarginal - använd samma avstånd också i höjdled.
- Under "analys" under "stryktipset" och "europatipset" ligger "kupongerna" längst upp (lilla och stora systemet) inte lika högt - lite irriterande designbrist, framförallt eftersom de verkar vara lika höga.
- Om jag går in på forum som icke inloggad så tycker jag en liten marginal i vänsterkant i det blåa fältet med den förklarande texten till "varför jag ska vara medlem" vore på sin plats (hehe... återigen: marginaler, sade jag att jag gillar det =)
- Slutligen (något som också hänger på avstånd och marginaler) så tycker jag marginalen mellan rubrik och text under sportnyheter (i listan då allstå - inte när jag väl valt en nyhet) är aningen för stor. Minska det avståndet.

Well - en del jag kom på just nu iaf, återkommer eventuellt senare - i övrigt bra jobbat, verkar ligga en hel del kod bakom det där
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 19:26 #4
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Jag gillar inte att man måste gissa sig fram till vad som är länkar? <_< En länk ska vara tydligt utformad med till exempel understrukentext eller annan länkfärg. Gärna båda.

Framförallt på forumsidan där jag länge satt och funderade på om någon "registrera" knapp skulle komma fram efter en stund eller om forumet inte var igång än. (Uppfattade "Registrera dig nu!" som en uppmaning )
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 20:59 #5
redRemedys avatar
Nykomling

Nykomling
redRemedys avatar

Tack så mycket för alla synpunkter. Då jag framförallt är en programmerare i grunden och inte alls en HTML-knackare har detta varit en utmaning för mig.

Jag tar era synpunker på allvar och kommer att jobba på att fixa till så mycket som möjligt!

// Jonas
redRemedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-06, 16:16 #6
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Jag orkar inte tänka eller skriva så mycket men en grej som slog mig är att det blir väldigt vitt och därmed ingen skön uppdelning av kolumnerna. Prova att lägga en svag gråton som bakgrund på vänstermenyn så den kolumnen förstärks lite.
saflund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-07, 14:29 #7
bo82 bo82 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
bo82 bo82 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Okej tänkte ge lite kritik men håller mig till förstasidan. Nämner de jag kom å tänka på.. kankse någon annan som redan kommenterat samma saker. Int epallat läsa alla kommentarer..

Ang. designen känns den lite platt och klottrig. Ögonen fastnar egentligen inte på nånting.

Du skulle kunna "grida" upp sidan bättre, t ex i menyn så all text följer vänsterkanten i en linje. Kolla även över all white space.

Rubrikerna känns oplanerade. Att använda bilder som rubriker och text gör att jag inte kan förstora texten och blir svårt att läsa. Sidan blir betydligt större och tar längre tid att ladda. Visst "premiär" hade varit svårt att göra i CSS.

Vad är länkar och vad är rubrik? Länkarna ser likadana ut som den bolda rubrik(?) under premiär. Det blir helt omöjligt att snabbt leta upp länken för var man ska registrera sig. Det kvittar hur stor och bold du hade gjort länken "HÄR", man hade ändå aldrig hittat den för en sådan länk säger mig ingenting. Länkar ska alltid tala om vad det är den länkar till. Tag bort hela den meningen och sätt länken i föregående mening på "bli medlem" och ge alla länkar en fin färg

Finns mycket att tänka på och det är dem små detaljerna som gör att en sida ser välarbetad och proffsig ut, inte häftiga bubrikbilder osv.

Strukturera upp sidan och tänk på grid och white space är mitt tips!
bo82 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017