FAQ |
Kalender |
2003-08-09, 20:43 | #21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
För att komma till sak, givetvis finns det idioter som besöker sånna sidor. Annars Försvinner lite vitsen med att uppehålla dessa sidor med aktuella länkar, domäner, webhotell. Och inte tänka på jobbet att bygga sidorna. Sedan att det finns tusentals sådanna talar ju för sin sak... Bör tillägga, har inget emot din sida. Var bara ett exempel... [/b][/quote] jag förstår inte ditt resonemang, skulle sitetips.nu va onödig pga att det finns andra sidor? alla websiter skiljer sig (oftast) på ett eller annat sätt och tilltalar olika sorters människor. Vad jag menar är att sånna sidor (länksamlingar) oftast förmodligen bara används av folk som kommer dit genom typos på andra domäner...? det är min egna teori, men kanske sätter folk sånna sidor som startsida också, för min egen del så vill jag att där ska finnas annat utbud också. Folk tänker ju på olika sätt, skit samma, detta är lite väl off topic =) Men jag håller iaf med dm.se ändå om att det är ganska coolt, men det måste bli väldigt "untargeted" trafik, kan man tjäna mycket på det? |
|||
Svara med citat |
2003-08-10, 16:09 | #22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du har skrivit in metallca.com (ingen aning om vad domänen går till, ett exempel bara) och ville komma till metallica... och du hittar en länk där det står "metallica mp3s" eller dylikt.. klickar man inte på den då?
har man tilltalande länkar & många "generella" domäner så kan jag tänka mig att det ger stålar. Jag har hört talas om nån asiatisk kille som äger tiotusentals domäner som han kör på detta viset... enligt uppgift drar han in 7-siffrigt i USD varje månad efter sina omkostnader, ingen omöjlighet enligt mig om du äger rätt domäner, det finns många felskrivningar/snappade domäner man kan utnyttja och få bra med trafik.
2003-08-10, 16:11 | #23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kom nyss på att denna tråden är åt helvete off-topic... men det vet väl alla om i vilket fall så skitsamma
2003-08-11, 15:11 | #24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-08-11, 19:21 | #25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jo man går in på den om man ser den direkt, på första sidan... så det förutsätter ju ett intelligent system som plockar fram länkarna berorende på referer, för jag tror inte man bläddrar sig igenom flera kategorier för att hitta länken man vill åt. |
|||
Svara med citat |
2003-08-15, 21:54 | #26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Någon som vet hur det funkar? |
||
Svara med citat |
2004-02-01, 04:25 | #27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Några svar vad som skatterättsligt gäller vid revision och skattetillägg.
svar i kursivstil. Fick du något besked om revisionen innan dem kom på besök? Ej näringsidkare får förfrågan per brev Näringsidkare kan de komma till utan att medela före. Hur hög straffavgift fick du, förutom upptaxeringen? 10-40%Kollar dem tidigare taxeringsår eller tidigare taxeringsår + det aktuella året? De kollar ofta både taxerinsår och året före.[I] De brukar kolla branschvis vissa brancher vissa år. Eller om något annat kriterium uppfylls, låg vinst/omsättning, låg lön, mm. SKMs huvudsyfte är inte att driva in så mycket pengar som möjligt utan att upprätthålla skattebetalningsmoralen i landet, d v s fiskalaintresset... |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|