FAQ |
Kalender |
2004-01-11, 19:52 | #1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har letat efter en bra och samtidigt billig tjänst för något som kallas "factoring"
man säljer sina fakturor till ett företag för en % eller en "per faktura" avgift. finns det någon som känner till några företag som är bra och billiga. även att dom ska vara enka att komma igång med. men viktigast är kvalitet/priset. mina fakturor är oftast av mindre belopp per faktura så bäst är en % eller en låg avgift. eller någon form av månads avgift. tack på förhand. mvh dennis holm |
||
Svara med citat |
2004-01-11, 20:02 | #2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kan rekommendera AcmeGroup i Uppsala som är ett underföretag åt AcmeGroup/Burlington i England. Jag nyttjar deras tjänster och dom är riktigt humana i sin prissättning. Dessutom bra villkor och snabb hantering.
Kontakta dom och ta en diskussion. (www.acmegroup.se) // Mats |
|||
Svara med citat |
2004-01-12, 00:32 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
soderbloms.com
Har jag kikat lite på. Du får betalt direkt med 95 % av fakturavärdet. Dom verkar ha riktigt bra villkor, jag ska själv ta kontakt med dom framöver.. |
|||
Svara med citat |
2004-02-01, 03:40 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
5% per månad motsvarar 60 % per år billigare med checkkredit...
|
||
Svara med citat |
2004-02-01, 13:27 | #5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
söderbloms har fakturabelåning dock. men man får väldigt mycket som ingår i dom där 5%.. och dom som inte kan få checkcredit? check crediten är inte billigare om kunden betalar 6 månader senare. då belånar jag helst fakturan för 5% istället för att betala bank kredits kostnader för 6 månader! |
||
Svara med citat |
2004-02-01, 21:52 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Finns andra sätt att få lös kapital om man nu inte får checkkredit B) ofta är de där 3-5% per månad hos factoringbolag. Vi hade chansen att få alla våra klienter att ta factoring hos oss för 10 år sedan men har avrått alla i dag är det endast en som uttnyttjar factoring... (Varför hjälper man andra när man kunde tjäna stora pengar.... h34r: ) |
||
Svara med citat |
2004-02-01, 21:55 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |