FAQ |
Kalender |
2006-04-27, 00:22 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Mitt företag ska trycka upp ett 50-tal t-shirts till ett evenemang Maj. Det som egentligen enbart kommer tryckas är företagsnamnet och adressen till vår hemsida, men vi i projektgruppen kan inte riktigt enas om adressen till hemsidan ska vara www.våradress.se eller enbart våradress.se. Hur gjorde ni när ni skulle trycka företagströjor till tex evenemang? /Daniel |
||
Svara med citat |
2006-04-27, 00:33 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Skippa www! Numera säger man sällan: gå in på www.minsida.se... "Fler bilder och dagens fall hittar ni på tv3.efterlyst bla bla...
|
|||
Svara med citat |
2006-04-27, 00:47 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Utan www, snyggare, snabbare
Tror också personer som ser kläderna lättare kommer ihåg e.g. sidan.se än www.sidan.se |
|||
Svara med citat |
2006-04-27, 02:42 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Spelar nog inte så stor roll, kanske att man sparar "utrymme" på hoppa över www.
Att folk lättare kommer ihåg utan www tror jag inte så mycket på utan www är något man automatisk kommer ihåg utan specielt tänker på det. |
||
Svara med citat |
2006-04-27, 10:30 | #5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Skriver man www först vet alla att det rör sig om en hemside adress skriver man bara namn.se så kanske bara dom mest nätvana ser direkt vad det är, nu när man ej behöver skriva www i adressfältet men har behövt det förut.
Beror lite på vilken kundgrupp man vill åt, men eftersom det bara är en kampanj så skulle jag lagt in www också. Däremot om det skall vara logga så skulle jag skippa www vilket jag själv gjort, lycka till |
|||
Svara med citat |
2006-04-27, 11:41 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror att www är att föredra.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|