FAQ |
Kalender |
2006-06-19, 13:17 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har gjort om sidan lite så nu har jag fått problem med det jag skrivit i .htaccess.
Jag vill ha: www.domain.se/index.php?title= -> www.domain.se/wiki/index.php?title= Finns det något bra sätt att skriva det på för detta fungerar inte: Redirect /index.php?title= http://www.domain.se/wiki/index.php?title= Något bra tips? Edit: Efter glömde att skriva, att jag har ett antal sidor som ser ut så här: index.php?title=Sida och index.php?title=Annan_sida Så måste all text som kommer efter title= vidarebefodras till den nya mappen /wiki/ exempel: www.domain.se/index.php?title=Sida till www.domain.se/wiki/index.php?title=Sida och www.domain.se/index.php?title=Annan_sida till www.domain.se/wiki/index.php?title=Annan_sida |
||
Svara med citat |
2006-06-19, 16:47 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
RewriteRule ^/index.php?title=(.*)$ /wiki/index.php?title=$1
Borde funka |
|||
Svara med citat |
2006-06-19, 18:59 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Får bara 404 fel eftersom www.domain.se/index.php inte finns.
Jag kanske borde göra det i php istället? |
||
Svara med citat |
2006-06-19, 20:42 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du slagit på rewriteengine?
|
|||
Svara med citat |
2006-06-19, 21:03 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Menar du detta?
Kod:
RewriteEngine On |
||
Svara med citat |
2006-06-19, 22:22 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du mod_rewrite i apache? För nån 404 ska du ju inte få.
|
|||
Svara med citat |
2006-06-20, 18:55 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ingen aning om det, min kunskap sträcker sig tyvärr inte så långt.
|
||
Svara med citat |
2006-06-21, 10:09 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är ju ett måste för att kunna använda det. Men får du slå på rewriteengine utan att den gnäller så borde det ju vara installerat.
|
|||
Svara med citat |
2006-06-22, 19:51 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har tyvärr ingen behörighet att kolla/slå på rewrite engine. Killen jag lånar servern av är bortrest så finns det inget annat alternativ?
Jag har möjlighet att att använda index.php i root-mappen ifall det hjälper. Men det kanske det inte gör? |
||
Svara med citat |
2006-06-26, 16:32 | #10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Om inte mod_rewrite är tillåtet i httpd.conf är det ju ganska kört att försöka med en mod_rewrite. Däremot kan du ju köra en header-ompekning från index.php.
Kod:
<?PHP header("Location: /wiki/index.php"); ?> |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|