FAQ |
Kalender |
2006-08-07, 09:01 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag driver sidan googleearthcoolplaces.com där man kan ladda ner och surfa runt och få tips på olika Google Earth siter. Jag ligger högst på alla kombinationer av domänens ord men finns inte ens bland de 1000 högsta om man söker på Google Earth. Jag nämner då Google Earth, självklart, ganska ofta på sidan. Frasen finns med i domänen, titeln, samtliga inlänkar osv. Den enda anledningen jag kan se är att Google tycker att jag spammar frasen (vilket inte är medvetet isf, sidan handlar ju om Google Earth!). Nån som kan hjälpa mig att förstå!? Jag har följt tråden om att ha företagsnamnet i titeln och inte blivit mycket klokare. Jag börjar varje titelsida med hemsidesnamnet. Dels för att man ska se vilken sida man är på och dels för att sidnamnet faktiskt innehåller sökorden jag är intresserad av. Är det fel? mvh Christoffer |
|||
Svara med citat |
2006-08-07, 09:23 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du har förmodligen alldeles för få inlänkar till din sida för att bli rankad högt på ett så pass svårt keyword.
|
||
Svara med citat |
2006-08-07, 11:10 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Länkteorin stämmer nog bra, troligen kommer du med tiden att få en hel del naturliga inlänkar från andra siter. Men du bör själv jobba aktivt med att få inlänkar.
Du bör också göra en 301:a från URL utan till med www. |
|||
Svara med citat |
2006-08-07, 18:19 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag var inne på det spåret också men tycker ändå att det känns lite ologiskt. Min sida är runt den fjärde största i det här gebietet och jag har runt 500 pers om dan där (varav 100 återkommande). PR4 på huvudsidan och många undersidor...
Skulle jag behöva länkar som bara sa Google Earth och/eller ska jag försöka fixa en extralänk till huvudsidan från alla undersidor, bortsett från den som är i menyn? Sidan är inte sanslöst lukrativ så jag vet inte om jag vill köpa länkar. Vad har jag då för alternativ? Dmoz vill inte veta av mig av nån anledning... Var skulle ni rikta energin? |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|