FAQ |
Kalender |
2004-03-10, 01:16 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hejsan.
Jag försöker hitta någon som tillhandhåller tjänsten som t ex. goyada har, man kan t ex. välja sin internetbank som betalningsätt, då skickas man till internetbanken, verifierar köpet och skickas tillbaka till hemsidan. Går man via respektive bank för att kunna ha det här betalningssättet eller via företag så som såna som tillhandhåller kreditkortlösningar? Tack på förhand, jag vet om telluspay, vet ni om några andra? erfarenheter? |
|||
Svara med citat |
2004-03-10, 01:22 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
telia erbjuder en lösning för detta, har för mig det kostade lite över tusingen/mån (3 år sen jag fick infon).
2004-03-10, 01:41 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Telluspay verkar hantera internetbanker såg jag nu, någon som har erfarenheter av dom?
ska ta och slå dom en pling imorgon tror jag. |
|||
Svara med citat |
2004-03-10, 02:12 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
WallIt erbjuder direktbetalningar på det här sättet, de har schysst API och bra personal. Lite dyr startkostnad bara.
2004-03-10, 02:18 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-03-10, 04:41 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns flera företag (PaymentGateways) som man kan vända sig till som t.ex. DebiTech eller NetGiro för att nämna några. Det kostar en del men är värt det om man har en någorlunda avans på försäljningen. Rör det sig om en stor sajt eller en sajt som på annat sätt är intressant för banken kan man kontakta själva banken för en direktkoppling. Jag har använt mig av bägge lösningarna, men föredrar den första. Mvh Pierre B.
|
||
Svara med citat |
2004-03-10, 10:17 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2004-03-10, 11:38 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
telluspay har antingen
0kr start 50kr/transaktion eller 4kkr start 395/mån 15kr/transaktion eller 4kkr start 995/mån 3-6kr/transaktion beroende på hur många man gör under ett år funderar på "mellan" till en början då jag inte kan undvara 50kr/trans, någon som har erfarenheter av detta? Såg att debitech verkade ha ett paket som gick på 5kkr start 995/mån kommer inte ihåg transaktionskostnaden men man fick 100 transaktioner i månadspriset. |
|||
Svara med citat |
2004-03-13, 03:54 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
DebiTech har flera olika varianter. Tror att du har tittat på den de kallar "Bas." Har för mig att startkostnaden (engångsbelopp) är 4 till 5.000:-, sedan tillkommer en abonnemangsavgift på ca: 1.000:- per månad (i detta ingår då 100 transaktioner utan någon kostnad) vid fler än 100 tansaktioner per månad tas en avgift ut på 5:- + 1% per transaktion över de 100 gratis transaktionerna.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|